مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان عشایر فارس برگزار شد
کد خبر: 3877631
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲

مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان عشایر فارس برگزار شد

سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان و همچنین فرهنگیان آموزش و پرورش عشایری استان فارس، امروز، ۲۰ بهمن‌ماه در حرم حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

علیرضا بهرام‌پور، مدیر آموزش و پرورش عشایر فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان عشایر استان در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خبر داد و گفت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر، مسابقات دانش‌آموزان و فرهنگیان به‌صورت مجزا امروز، 20 بهمن‌ماه در شیراز برگزار شد.

وی با بیان اینكه این سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن،‌عترت و نماز دانش‌آموزان بوده است، افزود: 600 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر مدارس شبانه‌روزی و مجتمع‌های آموزشی عشایری استان فارس در مقطع متوسطه اول و دوم و همچنین 50 نفر از فرهنگیان آموزش و پرورش عشایری در این مسابقات شركت كردند.

بهرام‌پور با اشاره به رشته‌های این مسابقات گفت: مسابقات دانش‌آموزان در سه بخش قرآن، عترت و نماز و رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ، اذان، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احكام و انشای نماز برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش عشایر فارس با یادآوری اینكه این مسابقات مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن امسال بوده است، گفت: برگزیدگان این مرحله به مرحله مناطق 14 گانه راه پیدا خواهند كرد. هم‌اكنون 21 مجتمع شبانه‌روزی و 2 مدرسه عادی عشایری در استان فارس مشغول به فعالیت هستند كه برگزیدگان مرحله آموزشگاهی این مسابقات به مرحله منطقه‌ای راه پیدا كردند.

بهرام‌پور با بیان اینكه قریب 4 هزار دانش‌آموز در مدارس شبانه‌روزی عشایری مشغول به تحصیل هستند، گفت: قریب 7 هزار نفر نیز در مدارس و آموزشگاه‌های مقطع ابتدایی عشایری استان مشغول به تحصیل هستند كه این مرحله از مسابقات در مقطع ابتدایی را به دلیل بعد مسافت مدارس عشایری تا مركز استان، در مدارس و مراكز خود آن‌ها برگزار كردیم.

مدیر آموزش و پرورش عشایر فارس از قضاوت 30 داور در این مرحله از مسابقات خبر داد و گفت: از این تعداد 16 نفر بانو و 14 نفر آقا حضور داشتند.

وی با بیان اینكه مراسم اختتامیه این مسابقات دقایقی قبل در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت:‌ در این مراسم از تمام شركت‌كنندگان مسابقات اعم از دانش‌آموزان، فرهنگیان، مربیان، داوران، سرپرست‌ها و همراهان تیم‌ها تجلیل شدند و به رسم یادبود هدایی به آنان اهدا شد.

انتهای پیام
captcha