۳۵ درصد مدارس البرز فرسوده هستند
کد خبر: 3877586
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵

۳۵ درصد مدارس البرز فرسوده هستند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز گفت: ۳۵ درصد مدارس استان البرز از استحکام کافی ندارند و فرسوده هستند.

35 درصد مدارس البرز فرسوده هستند

محمد دلاوریان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، در خصوص رسیدگی به وضعیت مدارس فرسوده استان البرز، اظهار کرد: ۳۵ درصد مدارس استان البرز از استحکام کافی برخورد نیست که در این راستا ۱۰ تا ۱۲ درصد نیازمند تخریب و بازسازی مجدد است و ۲۰ تا ۲۲ درصد باید مقاوم سازی شود.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه مدارسی که سازه‌ای سنگی و یا خشتی - گلی داشته و به دلیل نوع سازه بکار رفته خطرآفرین بودند دیگر در استان البرز وجود ندارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز گفت: مدارس سنگی و خشتی - گلی البرز که در دل روستاهای ساوجبلاغ، طالقان و یا جاده کرج- چالوس ایجاد شده بود به دلیل پدیده مهاجرت از این روستاها و خروج بخشی از جمعیتی روستایی از این نقاط کم کم متروکه شده و در ادامه پرچیده شد.

دلاوریان در بخش دیگری در پاسخ به اینکه در البرز مدارسی وجود دارد که تنها چند سال از زمان ساخت این فضاهای آموزشی می‌گذرد و باید تخریب و بازسازی شود، توضیح داد: اکثر مدارس استان خوب ساخت شده است و تنها تعداد کمی مدرسه داریم که تنها چند سال از زمان تأسیس این فضاهای آموزشی می‌گذرد اما از نظر سازه‌ای دچار مشکل شده است.

دلاوریان با اشاره به اینکه مدارسی از استان که نیاز به تخریب و بازسازی دارد، مدارسی هستند که تنها به دلیل عمر زیاد بنا فرسوده شده است، افزود: تعدادی از مدارس استان البرز حدود ۷۰ سال قدمت دارد اما چون آموزش و پرورش خود زمین کافی برای ساخت فضاهای آموزشی جدید در اختیار ندارد تلاش می‌کنیم تا به جای تخریب با مقاوم سازی ساختمان این مدارس را که تحت مالکیت آموزش و پرورش نبوده را حفظ کنیم.

انتهای پیام
captcha