۹ اسفند؛ زمان برگزاری آزمون شفاهی حفظ قرآن زیر ۱۰ سال/ مشارکت ۴۰۳ نفر از فارس
کد خبر: 3876808
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴

۹ اسفند؛ زمان برگزاری آزمون شفاهی حفظ قرآن زیر ۱۰ سال/ مشارکت ۴۰۳ نفر از فارس

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری آزمون شفاهی حفظ ویژه رده سنی زیر ۱۰ سال در تاریخ ۹ اسفندماه سال جاری در این استان خبر داد و گفت: در استان فارس ۴۰۳ نفر در این آزمون شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از برگزاری آزمون شفاهی حفظ قرآن كریم در این استان خبر داد و گفت: این آزمون در تمامی رشته‌های حفظ، ویژه مقطع سنی زیر 10 سال توسط سازکان اوقاف و امور خیریه کشور و توسط ادارات اوقاف و امور خیریه استان فارس برگزار می‌شود.
وی با بیان اینكه دستورالعمل نحوه برگزاری آزمون شفاهی از ستاد مرکزی سازمان اوقاف به سرار کشور ابلاغ شده است، افزود: امسال آزمون حفظ زیر 10 سال به‌صورت شفاهی توسط سازمان اوقاف برگزار می‌شود.

موسوی با اشاره به آمار شركت‌كنندگان در این استان گفت:‌ 159 شرک‌ کننده پسر و 244 شرکت کننده دختر در استان فارس که جمعا 403 نفر در این آزمون شركت می‌كنند.
مدیركل اوقاف فارس یادآور شد: این آزمون مطابق برنامه زمان‌بندی در تاریخ 9 اسفندماه سال جاری همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود که به‌صورت شهرستانی و با محوریت اداره اوقاف همان شهرستان برگزار می‌شود.

آزمون شفاهی صرفاً در بخش صحت حفظ است

وی با ذكر این نكته كه داوری آزمون شفاهی صرفاً در بخش صحت حفظ است، گفت:‌ آزمون شفاهی شامل سئوال ممتحن و پاسخ حافظ است که با کیفیت مناسب ضبط می‌شود و پس از اتمام آزمون به ستاد اجرایی در تهران ارسال می‌شود.

موسوی یادآور شد: این آزمون صرفاً برای قرآن‌آموزان زیر 10 سال است و پیشتر قرار بود ثبت‌نام‌کنندگان از طریق سامانه ارشاد در تاریخ 11 بهمن در آزمون کتبی شرکت كنند لیکن بر اساس تصمیمات اتخاذ شده آزمون مذکور به‌صورت شفاهی و توسط سازمان اوقاف برگزار می‌شود.

مدیركل اوقاف فارس اظهار كرد: نکته مهم در خصوص شرکت‌کنندگان این آزمون آن است كه قرآن‌آموزان زیر 10 سال که در لیست طرح تشویق حافظان قرار می‌گیرند از این آزمون معاف بوده و فقط در آزمون تشویق شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینكه امتیاز کلی آزمون از سطح 100 و داوری فقط در بخش صحت انجام می‌شود، گفت: تعداد و میزان سئوالات در مراحل و رشته‌های مختلف حفظ قرآن بر اساس مصاحف متداول 604 صفحه‌ای 500 سطری مشخص می‌شود.

انتهای پیام
captcha