فعالیت‌های دینی شبکه‌سازی شده دنبال شود
کد خبر: 3876758
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰

فعالیت‌های دینی شبکه‌سازی شده دنبال شود

گروه معارف ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: باید فعالیت‌های دینی را به شکل مهندسی شده و شبکه‌سازی شده انجام دهیم.

فعالیت‌های دینی شبکه‌سازی شده دنبال شودبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان امروز، 16 بهمن‌ماه در دوره آموزشی مدیران، کارشناسان و روحانیان مناطق تلفیقی استان اظهار کرد: افرادی که در این راه فعالیت می‌کنند، اجر بسیار بالایی دارند.

وی بیان کرد: در روایات آمده کسی که در کار خیر فعالیت می‌کند و معلم خیر است، تمام جنبدگان عالم برای او استغفار می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اجر و ثواب هدایت‌گری را با هیچ چیز نمی‌توان معاوضه کرد، افزود: در این عصر شرایط خاصی وجود دارد و روزنه‌ای از امید به روی بشریت گشوده شده است.

رضایی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) از همان ابتدا به جامعه جهانی فکر می‌کرد، تصریح کرد: این انقلاب، ریشه در مبعث و قیام سیدالشهدا(ع) داشته و این راه را دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: گاهی این سؤال پیش می‌آید که آیا می‌شود کمکی برای تمدن اسلامی بود در صورتی که در روستایی کوچک زندگی می‌کنی؛ پاسخ این است که می‌شود چراکه امام خمینی(ره) نیز راه خود را اینگونه آغاز کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مبلغان دین می‌توانند در عالم تأثیرگذار بوده و عالم‌گیر فکر کنند، اظهار کرد: اگر قرار است تمدن اسلامی شکل بگیرد، با شبکه‌سازی شکل خواهد گرفت و لازم است افق دید ما وسیع شود.

رضایی با بیان اینکه نباید خود را کوچک فرض کنیم، افزود: باید فعالیت‌های دینی را به شکل مهندسی شده و شبکه‌سازی شده انجام دهیم.

وی ادامه داد: مبلغان و کارشناسان دینی باید با خود فکر کنند که آیا به‌عنوان مبلغ دین ظرفیت‌شناسی کرده‌ام و آیا ظرفیت‌ها و ذخایر منطقه خود را استخراج کرده‌ام.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: یک مبلغ دینی باید ظرفیت‌ها را به دو شکل ظرفیت داخلی و ظرفیت خارجی محل تبلیغ بشناسد.

رضایی بیان کرد: برنامه‌های دینی، باید پیوست فرهنگی داشته باشد تا مردم طعم شیرین دین را درک کنند و بفهمند که عالم دین در راستای رفع مشکلات و مسائل آنان فعالیت می‌کند.

وی با تأکید بر ظرفیت‌یابی پس از احصای ظرفیت‌ها و برنامه‌ریزی میان‌مدت، کوتاه‌مدت و بلندمدت، افزود: تشکیل کارگروه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی نیز می‌تواند در این زمینه بسیار مؤثر باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: اکنون دنیا با تبلیغات حرکت می‌کند، اما نتوانسته‌ایم به تناسب این موضوع در حوزه دین حرکت کنیم.

انتهای پیام
captcha