شيراز دوباره لرزيد/ فعال شدن مجدد تیم‌های ارزیاب در خان‌زنیان
کد خبر: 3875009
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷

شيراز دوباره لرزيد/ فعال شدن مجدد تیم‌های ارزیاب در خان‌زنیان

گروه اجتماعی ـ دقایقی پیش زلزله‌ای در مقياس 5.1 ريشتر باز هم شیراز را لرزاند كه مركزيت آن در اطراف منطقه خان‌زنيان بوده است.

به گزارش ایكنا از فارس، زلزله نسبتاً شدیدی در مقياس 5.1 ريشتر دقایقی پیش باز هم شیراز را لرزاند. اين زلزله در ساعت 18:54:32 روز سه‌شنبه، 8 بهمن‌ماه جاري به وقوع پيوست.

مركزيت اين زلزله در عمق 5 كيلومتری زمين و در فاصله 13 كيلومتری خان‌زنيان، 35 كيلومتری بالاده و 40 كيلومتری شيراز قرار داشت. این زلزله همانند زلزله دیروز در ساختمان‌های مرتفع بیشتر احساس می‌شد و همین مسئله موجب وحشت مردم شد.
یادآور می‌شود، در ساعت 16 عصر دیروز، 7 بهمن‌ماه جاری نیز زلزله‌ای در مقیاس 5.4 ریشتر شیراز را لرزاند كه مركز این زلزله منطقه خان‌زنیان بوده است كه بعد از آن ده‌ها پس لرزه در اين منطقه رخ داده است.

حسین درویشی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس دقایقی پیش در این رابطه از فعال شدن مجدد تیم‌های واکنش سریع و ارزیاب این جمعیت در منطقه خانه‌زنیان خبر داد و گفت: تاکنون گزارشی از خسارت احتمالی اعلام نشده است.

وی افزود: نیروهای جمعیت هلال احمر از عصر روز دوشنبه، 8 بهمن تاکنون در منطقه مستقر هستند و بلافاصله بعد از زمین لرزه اخیر، برای ارزیابی اقدام کرده‌اند.

درویشی گفت: اسکان موقت خانوارهای زلزله‌زده شهر خان‌زنیان و روستاهای اطراف آن انجام شده و هم‌اینک در شهر خان‌زنیان و روستاهای آن اکیپ هلال احمر فارس در حال خدمات رسانی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس ادامه داد: بعد از وقوع زمین لرزه عصر دوشنبه در مسجد حضرت ابوالفضل و امیرالمومنین خان‌زنیان و سالن ورزشی آموزش و پرورش این شهر زمینه اسکان موقت به ظرفیت ٧٠٠ نفر ایجاد شده است.

وی همچنین گفت: با توجه به عدم امکان پیش‌بینی زلزله بر اساس آخرین یافته‌های علمی، از عموم شهروندان تقاضا می‌شود، ضمن حفظ آرامش و عدم توجه به شایعات و پیام‌های بی‌اساس و غیر مستند، نکات ایمنی معمول در مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی را رعایت کنند و هیچ نوع نگرانی نداشته باشند.

انتهای پیام
captcha