اجرای برنامه‌های «فجر فاطمی» در مساجد فارس/ كانون شهید سلیمانی افتتاح می‌شود
کد خبر: 3874985
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶

اجرای برنامه‌های «فجر فاطمی» در مساجد فارس/ كانون شهید سلیمانی افتتاح می‌شود

گروه فرهنگی ـ مدیر ستاد هماهنگی كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس از اجرای برنامه‌هایی با عنوان «فجر فاطمی» به‌مناسبت فرا رسیدن ایام دهه فجر و همچنین ایام فاطمیه در سطح مساجد این استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس امروز، 8 بهمن‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با بیان اینكه این ستاد مسئول كمیته مساجد ستاد دهه فجر است، گفت: به دلیل تقارن امسال دهه فجر با ایام فاطمیه برنامه‌های متنوعی در مساجد استان تحت عنوان «فجر فاطمی» برگزار می‌شود.
وی با بیان اینكه در این برنامه‌ها هم شخصیت بانوی دو عالم، حضرت زهرا(س) تبیین می‌شود و هم چهل و یكمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گرامی داشته می‌شود، افزود: علاوه بر این‌ها 22 بهمن امسال مصادف با چهلمین روز شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی است كه مسلماً برنامه‌هایی نیز بدین مناسبت در سطح مساجد استان اجرا می‌شوند.
امیدی با تصریح اینكه برنامه‌های دهه فجر در 20 عنوان در سطح مساجد استان اجرایی می‌شوند، گفت: برنامه‌هایی نظیر برگزاری مسابقات كتابخوانی از كتاب «آینده انقلاب اسلامی» اثر شهید آیت‌الله مطهری به‌صورت مجازی و جشنواره سرود «هوای تازه» به‌صورت مجازی در این ایام اجرا می‌شوند.
مدیر ستاد هماهنگی كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس از راه‌اندازی پویش سراسری «مسجد، كانون انقلاب» در سطح مساجد استان خبر داد و گفت: در این پویش ارتباط میان نقش اصلی مساجد در شكل‌گیری انقلاب اسلامی و امتداد حركت آن تبیین می‌شود.
وی، اكران فیلم‌هایی با موضوع انقلاب و همچنین فیلم‌های منتخب جشنواره عمار در ایام دهه فجر در سطح مساجد، برپایی جشنواره مجازی كودكانه «انقلاب به روایت كودكان» ویژه كودكان زیر 15 سال به‌صورت نقاشی و تئاتر به‌طور خاص در مدارس در جوار مساجد، اجرای برنامه «انقلاب به روایت هنر» در 10 مسجد استان، اجرای خاطره‌گویی و غیره را از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان كرد.
تجلیل از خانواده شهدا، مخصوصاً شهدای انقلاب اسلامی و هنرمندان انقلابی در سطح مساجد، بزرگداشت یاد سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزمانش، آذین‌بندی و نصب پرچم جمهوری اسلامی در سطح مساجد، شركت اعضای كانون‌های مساجد در راهپیمایی 22 بهمن، غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا، برگزاری محافل انس با قرآن و قرائت دسته‌جمعی سوره فجر در قالب طرح تلاوت نور، برپایی نمایشگاه محتوایی و آموزشی با موضوع «انقلاب اسلامی»، سخنرانی ائمه جماعات پیرامون دستاوردهای انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌هایی بود كه وی از آن‌ها نام برد.
امیدی از اعزام 10 نفر از مبلغان و مفاخر ملی كشورمان در ایام دهه فجر به 10 مسجد استان خبر داد و گفت: تبیین شرایط انقلاب اسلامی و شرایط كنونی از جمله وظایف این افراد خواهد بود.
مدیر ستاد هماهنگی كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس ادامه داد: همچنین تقدیر از اصناف موثق و مورد وثوق در جوار مساجد، برپایی جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد، برگزاری مسابقات ورزشی والیبال تحت عنوان جام شهید سلیمانی، برپایی همایش اركان و اصحاب مساجد در تاریخ 13 بهمن از دیگر برنامه‌های این ایام هستند.
وی در پایان از افتتاح یك كانون فرهنگی ـ هنری به نام سپهبد شهید قاسم سلیمانی در شیراز خبر داد و گفت: این كانون در ایام دهه فجر در مسجد الرسول(ص) قصردشت شیراز افتتاح می‌شود.

انتهای پیام
captcha