زلزله «خان‌زنیان» هیچ خانه‌ای را كاملاً تخریب نكرد/ اقلام زيستی مردم سالم است
کد خبر: 3874888
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰

زلزله «خان‌زنیان» هیچ خانه‌ای را كاملاً تخریب نكرد/ اقلام زيستی مردم سالم است

گروه اجتماعی ــ معاون امداد و نجات هلال‌احمر فارس با بیان اینکه زلزله خان‌زنیان در آن حد نبوده است که خانه‌ای به‌طور کامل خراب شود و مجبور به توزیع اقلام خوراکی و بهداشتی شویم، گفت: برخی از منازل چند روستا دچار خسارات ۱۰ تا ۵۰ درصدی شده‌اند.

مهدی خوبیار، معاون امداد و نجات هلال احمر فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به وقوع زلزله 5.4 ریشتری به مركزیت خان‌زنیان در نزدیكی‌های شیراز كه عصر دیروز رخ داد، گفت: خوشبختانه این زلزله هیچ خسارت جانی نداشته است و تنها خسارات مالی بوده است.

وی افزود: این زلزله در آن حد نبوده است كه منزلی به‌صورت كامل تخریب شود و خوشبختانه همه اقلام زیستی مردم این مناطق سالم است و اتفاق خاصی نیفتاده است تا هلال احمر اقلام غذایی و بهداشتی و غیره را توزیع كند و هم‌اكنون تنها توزیع چادر داریم.

خوبیار با بیان اینكه تعداد روستاهایی كه از عصر دیروز بازدید كرده‌ایم و منازل آنان دچار آسیب شده‌اند، قریب 5 روستا بوده است، گفت:‌ خسارات در این روستاها بیشتر رخ داده است.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر فارس گفت: هلال‌احمر فارس از ساعات ابتدایی وقوع این زلزله تیم‌های ارزیاب خود را به منطقه اعزام كرده و از آن زمان تاكنون همچنان در منطقه حضور داریم كه البته از ارگان‌های دیگری هم برای كمك حضور دارند.

وی ادامه داد: یك گروه از كاركنان بنیاد مسكن، شهرداری و بخشداری خان‌زنیان نیز در مناطق زلزله‌زده حضور دارند و مناطق مختلف را بازرسی می‌كنند و در جاهایی كه نیاز به چادر است، حواله چادر را برای آنان صادر می‌كنند تا افراد بتوانند این چادرها را از هلال احمر دریافت كنند.

خوبیار ادامه داد: علاوه براین‌ها از شب گذشته، 7 بهمن‌ماه دو اردوگاه و كمپ اسكان اضطراری در دو مسجد در مناطق زلزله‌شده احداث كردیم تا كسانی كه اعتباری به استحكام منازلشان ندارند،‌ در این اردوگاه اسكان یابند.

وی با بیان اینكه قطعاً زلزله خان‌زنیان پس لرزه داشته است، گفت: تیم‌های امدادی هلال احمر تا هر زمان كه نیاز باشد در منطقه حضور خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha