وقوع زلزله در شیراز/ تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شدند/ هنوز تلفات انسانی گزارش نشده است
کد خبر: 3874678
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵

وقوع زلزله در شیراز/ تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شدند/ هنوز تلفات انسانی گزارش نشده است

گروه اجتماعی ـ دقایقی قبل زمین لرزه‌ای در مقیاس 5.4 ریشتر به مركزیت خان زنیان، شیراز و بخش‌های اطراف آن را لرزاند.

به گزارش ایكنا از فارس، زمین لرزه‌ای به مقیاس 5.4 ریشتر دقایقی قبل شیراز را به شدت لرزاند كه این زمین لرزه بیشتر در ساختمان‌های مرتفع احساس شد.
طبق اعلام مسئولان مربوطه مركزیت این زلزله خان زنیان حدود 40 كیلومتری شیراز بوده است كه البته هنوز آماری از خسارت‌های احتمالی در دست نیست.
همچنین طبق اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساعت ۱۶:۵۸:۲۶ ثانیه روز دوشنبه، ۷ بهمن ماه زمین‌لرزه 5.4 ریشتری در شیراز ثبت شده است. مختصات این زمین‌لرزه در عمق ۷ کیلومتری زمین، ۲۹.۵۹ درجه عرض شمالی و ۵۲.۰۹ درجه طول شرقی ثبت شده است.
در این اعلام آماده است كه این زمین‌لرزه در ۱۰ کیلومتری خانه زنیان، ۳۶ کیلومتری بالاده و ۴۱ کیلومتری شیراز در استان فارس رخ داده است.
حسین درویشی، مدیركل جمعیت هلال احمر فارس در این رابطه نیز گفته است كه بعد از وقوع زلزله بلافاصله تیم‌های ارزیاب به محل وقوع زلزله اعزام شدند.

آیت‌الله هوشمند، بخشدار ارژن نیز اعلام كرده است كه تاكنون گزارشی مبنی بر تلفات انسانی در این زلزله اعلام نشده است، اما خساراتی در پي داشته است و در هر صورت گروه‌های امدادی و كارشناسان به منطقه اعزام شده‌اند.

انتهای پیام
captcha