مسابقه نقاشی «حاج قاسم؛ فاتح قلب‌ها» در پلدختر برگزار می‎‏شود
کد خبر: 3874187
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹

مسابقه نقاشی «حاج قاسم؛ فاتح قلب‌ها» در پلدختر برگزار می‎‏شود

گروه فرهنگی ــ به‌مناسبت دهه فجر مسابقه کتابخوانی «شهادت؛ رمز پایداری انقلاب اسلامی» و مسابقه نقاشی «حاج قاسم؛ فاتح قلب‌ها» در شهرستان پلدختر برگزار می‏‌شود.

مسابقه نقاشی «حاج قاسم؛ فاتح قلب‌ها» در پلدختر برگزار می‎‏شودبه گزارش ایکنا از لرستان، پنجمین نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان پلدختر و معمولان در سال‌ جاری با محوریت برنامه‌های دهه مبارک فجر شنبه، پنجم بهمن به ریاست علیرضا ملکشاهی، معاون فرماندار و با حضور غلامرضا نصیری، رئیس شورای اسلامی استان، علی کائیدی، بخشدار مرکزی، سیدحبیب‌الله موسوی، بخشدار معمولان، شریف نصیری، معاون شهردار پلدختر، علی‌محمد قهرمانی، رئیس اداره کتابخانه عمومی شهرستان و دیگر اعضا در سالن جلسات فرمانداری این شهر برگزار شد.

در این نشست، علی‌رضا ملکشاهی، معاون فرماندار پلدختر، کتاب را ابزار ماندگار جوامع بشری دانست و گفت: این عنصر تأثیرگذار در مناسبات اجتماعی، خود عاملی بسیار مهم در زمینه بهبود و گسترش روابط ملل مختلف با یکدیگر است؛ کمااینکه امروزه می‌توان با به‌کارگیری مطالعه و کتابخوانی جهت بهبود روابط و توسعه همه‌جانبه جوامع انسانی قدم نهاد.

وی با اشاره به نیاز جمعیت شهرستان به توسعه فضای کتابخانه‌ای و دسترسی آسان مخاطبان به کتابخانه عمومی خواستار تسریع در تکمیل پروژه ساخت کتابخانه عمومی شماره دو شهرستان پلدختر توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان به‌عنوان مجری پروژه شد.

در ادامه این نشست، علی‌محمد قهرمانی، رئیس اداره كتابخانه‌های عمومی پلدختر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید قاسم سلیمانی و هم‌رزمانش، امنیت پایدار امروز کشور را مرهون رشادت‌های شهدا و ایثارگران دانست و افزود: مجموعه کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان یکی‌ از مراکز مهم فرهنگی همواره درصدد آن است تا با گرامی‌داشت یاد و خاطره مفاخر ملی و بومی، با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی به معرفی این مفاخر برای نسل کودک و نوجوان جامعه بپردازد.

وی با اشاره به حادثه سیل اخیر در استان‌های جنوب شرقی کشور به‌ویژه استان سیستان‌وبلوچستان، اضافه کرد: به‌منظور التیام‌بخشی از آلام این هم‌وطنان آسیب‌دیده، امید است با اهتمام ویژه تمامی مسئولان و عموم مردم در راستای همکاری با مجموعه کتابخانه‌های عمومی جهت جمع‌آوری و ارسال کمک‌ها به مناطق بحران‌دیده، شاهد جبران بخشی از محبت هم‌وطنان‌مان در جریان سیل شهرستان باشیم.

بنا بر این گزارش، همکاری دستگاه‌های اجرایی با کتابخانه عمومی در اجرای برنامه‌های فرهنگی دهه فجر به‌ویژه مسابقه کتابخوانی «شهادت رمز پایداری انقلاب اسلامی»، مسابقه نقاشی «حاج قاسم؛ فاتح قلب‌ها» و تسریع در تکمیل پروزه کتابخانه شماره دو پلدختر از مهم‌ترین مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام
captcha