ادامه کمک‌رسانی به سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3873871
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵

ادامه کمک‌رسانی به سیل‌زدگان سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی ــ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی و مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد هماهنگی اربعین استان به تشریح اقدامات این ستاد به مناطق سیل‌زده استان سیستان‌وبلوچستان پرداخت.

اقدامات ستاد بازسازی  عتبات عالیات خراسان رضوی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستاناکبر پارسا، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات و کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد هماهنگی اربعین خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با اشاره به اقداماتی که از سوی این نهاد برای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان  انجام شده است، اظهار کرد: این اقدامات به نوعی با اقداماتی که دولت انجام می‌دهد، هم‌راستاست، در این خصوص برای کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده استان سیستان‌و‌بلوچستان، نیروهایی را به صورت داوطلبانه به مناطق سیل‌زده اعزام کرده‌ایم.

وی افزود: با توجه به سیلی که در استان سیستان‌و‌بلوچستان رخ داده، در حال حاضر دو موکب در منطقه نیک‌شهر، یک موکب در بخش دلگان شهرستان ایرانشهر مستقر شده که این موکبات با پشتیبانی آستان قدس رضوی به مدت یک هفته است که در این مناطق مستقر شده‌اند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان رضوی تأکید کرد: در واقع این مواکب خدمات تغذیه‌ای را برعهده دارند، به طوری که روزانه سه وعده غذایی که در روز تعدادشان به پنج هزار وعده غذایی می‌رسد را به مردم ارائه می‌دهند و البته در کنار این سه وعده غذایی نیز پخت نان هم انجام می‌شود.

پارسا بیان کرد: علاوه بر این مواکب نیز یک موکب دیگر هم در چند روز گذشته در شهر بنت منطقه چابهار مستقر شده‌ است که در این منطقه هم روزانه علاوه بر امر تغذیه، تعداد 6 هزار قرص نان پخت می‌شود و در اختیار مردم منطقه سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان قرار می‌گیرد.

اعزام گروه‌های جهادی

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد هماهنگی اربعین خراسان رضوی گفت: در کنار این خدمات نیز موضوع دیگری که مورد توجه ما بوده است و سعی داشته‌ایم آن را در راستای اقدامات خود قرار دهیم، اعزام گروه‌های جهادی به منطقه ایرانشهر است که به طور جدی آن را دنبال کردیم تا به فعالیت‌های ساخت و ساز که یکی از نیازهای جدی مردم این منطقه است، رسیدگی شود.

وی بیان کرد: قطعاً با توجه به پراکندگی جمعیت، محرومیت و آسیب‌هایی که این مناطق با آن مواجه هستند، پیش‌بینی می‌شود که در روزهای آینده، مراحل اسکان و همچنین ساخت و سازها توسط گروه‌های جهادی، روند بهتری را پیدا می‌کند.

پارسا تأکید کرد: علاوه بر این نیز بحث رسیدگی به دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده نیز یکی دیگر از فعالیت‌های مورد توجه ما بوده و احساس شد که یکی از نیازهای اساسی دانش‌آموزان است، که در این خصوص بحث توزیع اقلام محصولات فرهنگی در میان دانش‌آموزان مدنظر قرار گرفت، چرا که به نظر می‌رسید که با این کار بتوانیم به نوعی در تقویت روحیه دانش‌آموزان تاثیرگذار باشیم.

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد هماهنگی اربعین خراسان رضوی گفت: در واقع ما بنا نداریم که تعداد مواکب را افزایش دهیم بلکه قصد داریم به همین تعدادی که مستقر هستند، حمایت‌های بیشتری صورت گیرد تا بخشی از آلام مردم این مناطق تسکین یابد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان رضوی با بیان اینکه هر موکبی که اعزام می‌شود، با کمک کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و همچنین آستان قدس رضوی است، گفت: هر خدماتی که ارائه می‌شود، با هماهنگی امام جمعه و فرماندار محترم مشهد و همچنین مسئولان محلی صورت می‌گیرد و با هماهنگی این نهادها نیز گروه‌ها و مواکب به مناطق سیل‌زده اعزام می‌شوند و ما را در راستای مباحث مختلفی از جمله تغذیه یاری می‌کنند.

پارسا تصریح کرد: ما تاکنون هیچ شماره حسابی را برای اینکه مردم بخواهند کمک‌های خود را واریز کنند، اعلام نکرده‌ایم اما اکنون با توجه به اینکه رسانه‌ها می‌توانند در این راستا تاثیرگذار باشند، شماره حسابی برای اطلاع مردم و جمع‌آوری کمک‌های مردمی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم و مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره کارت 6037997597777888 برای کمک به مردم سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان واریز کنند.

انتهای پیام
captcha