تقوا؛ لازمه خودمدیریتی/ شاخصه‌های مدیر موفق كدامند
کد خبر: 3873718
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹

تقوا؛ لازمه خودمدیریتی/ شاخصه‌های مدیر موفق كدامند

گروه اجتماعی ـ مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش ‌و پرورش با بیان اینكه مجموعه مطالب قرآن كریم حول محور ارتباطات انسان با خویش، خدا، طبیعت و سایر انسان‌ها قرار دارد، تقوا و پرهیزگاری را لازمه خودمدیریتی دانست.

به گزارش ایكنا از فارس، زهرا مظفر، مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش ‌و پرورش امروز، 3 بهمن‌ماه در جمع رؤسای ادارات آموزش ‌و پرورش استان فارس به جلوه‌هایی از مدیریت در قرآن اشاره کرد و گفت: مجموعه مطالب قرآن کریم حول محور ارتباط و در قالب چهار مؤلفه ارتباط انسان با خدا، ارتباط انسان با خویش و، ارتباط انسان با طبیعت و ارتباط انسان با سایر انسان‌ها است قرار دارد.
وی، تقوا و پرهیزگاری را لازمه خود مدیریتی دانست و گفت: نظارت، تشویق و تنبیه، تکریم و تشخیص، تحقیق و تفحص، آموزش و تعلیم مستمر، شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های نیروی انسانی، رشد و ارتقای دانش سازمانی، عزت و شرافت، واکنش به‌موقع و مناسب، ارزیابی ، ایجاد رقابت سالم، شایسته‌سالاری را از مهم‌ترین شاخصه‌های یک مدیر موفق است.
مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه بر لزوم توجه ویژه به اسناد بالادستی همچون سند تحول بنیادین و برنامه‌های ابلاغی وزیر آموزش‌ و پرورش تأکید کرد.
مظفر همچنین گفت: مدیران مدارس نزدیک‌ترین افراد به مدرسه هستند و به همین دلیل نسبت به مسائل و مشکلات نظام تعلیم و تربیت آگاهی بهتری دارند.
وی افزود: اگر موفقیتی در حوزه ستادی آموزش‌ و پرورش اعم از وزارت وادارات کل وجود دارد، حاصل تلاش نیروهایی است که پیش‌از این به‌عنوان معلم در مدارس فعال بوده و از برنامه‌های آموزش‌وپرورش آگاهی کامل دارند.
این مقام مسئول در ادامه با تأکید بر اهمیت فعالیت مدارس، گفت: نگاه ما باید به سمت مدرسه‌محوری باشد و مدیران را به فعالیت همه‌جانبه در مدرسه تشویق کرد و ارزیابی از مدرسه نیز باید به‌گونه‌ای باشد که فعالیت‌های مدرسه مورد تشویق قرار گیرد.
فرج‌الله میرزایی، رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست با بیان اینکه سیاست کاری ما بر اساس شعار امسال ارزیابی عملکرد وزارت که آگاهی ، پیشگیری و بهبود عملکرد است، تنظیم شده است، گفت: بر همین اساس موضوع آموزش ضمن خدمت قوانین و مقررات و تخلفات اداری به مدیران مدارس و کارشناسان ادارات در سراسر استان در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به گستردگی کار نظارت و بازرسی در آموزش و پرورش فارس، گفت : بازدیدی برای ما حائز اهمیت است که همراه با گزارش، بازخورد و پیگیری امور باشد و اگر بازدیدی بدون این موارد باشد، ارزش چندانی نخواهد داشت.
میرزایی ادامه داد: بحث تجزیه تحلیل آماری مورد تاکید ماست که تمام موارد برای شناسایی آسیب‌ها تجزیه و تحلیل می‌شوند و آسیب‌ها شناسایی شده و امیدواریم که منجر به بهبود عملکرد شود.

انتهای پیام
captcha