مشاركت 912 هزار نفری دانش‌آموزان فارس در جشنواره‌های فرهنگی
کد خبر: 3873062
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷

مشاركت 912 هزار نفری دانش‌آموزان فارس در جشنواره‌های فرهنگی

گروه فرهنگی ـ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس از مشاركت 912 هزار نفر از دانش‌آموزان این استان در جشنواره‌های فرهنگی و هنری خبر داد و گفت: فارس به لحاظ تعداد شركت‌كنندگان در این جشنواره‌ها رتبه اول كشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایكنا از فارس، جهان‌بخش بانشی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس امروز، 30 دی‌ماه گفت: دانش‌آموزان و فرهنگیان فارس با مشارکت بیش از 912 هزار نفری خود در جشنواره‌های فرهنگی و هنری، مقام اول کشوری را از نظر تعداد شرکت‌کنندگان در این جشنواره‌ها به خود اختصاص دادند.
وی افزود: در سال تحصیلی جاری جمعاً 121 هزار و 232 نفر از فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها در بیستمین فراخوان پرسش مهر شرکت کردند که از این تعداد 44 هزار و 676 نفر در رشته‌های انفرادی و 76 هزار و 556 نفر در رشته‌های گروهی مشارکت داشته‌اند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌ و پرورش فارس از حضور 126 هزار نفری دانش‌آموز استان در جشنواره دانایی و توانایی (مسابقه کتب و کتاب‌خوانی) خبر داد و گفت: در سی هشتمین جشنواره فرهنگی هنری با عنوان «جشنواره فردا» نیز تعداد 147 هزار و 611 نفر از دانش‌آموزان فارس در رشته‌های انفرادی و 638 هزار و 997 نفر نیز در رشته‌های گروهی و جمعاً 786 هزار و 608 نفر در مرحله آموزشگاهی این مسابقات باهم به رقابت پرداختند.
بانشی گفت: جشنواره‌های فرهنگی هنری یکی از فعالیت‌های تربیتی است که به‌منظور کشف، رشد و شکوفایی استعدادهای فرهنگی و هنری و افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان از طریق ایجاد انگیزه بیشتر و رقابت سالم‌تر با هدایت و نظارت معاونت پرورشی و کارشناسان فرهنگی هنری طرح‌ریزی و اجرا می‌شود.
وی یادآور شد: هدف از برگزاری این جشنواره‌ها، پرورش روحیه تلاش و سازندگی، تعاون و همچنین تعهد سیاسی و اجتماعی به‌منظور توسعه علوم، فنون و مهارت‌های موردنیاز فرد و جامعه است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌ و پرورش فارس افزود: ایجاد زمینه‌های دوستی در بین دانش‌آموزان، شناخت، پرورش و هدایت استعدادهای بالقوه و تقویت انگیزه‌های دانش‌آموزان، پرورش روحیه مشارکت‌جویی، مسئولیت‌پذیری، تعامل و همدلی بین دانش‌آموزان از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره‌ها هستند.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره پرسش مهر در 13 رشته و جشنواره فردا در 72 رشته، افزود: این جشنواره‌ها در چهار مرحله آموزشگاه، منطقه‌ای، استانی و کشوری از مهر تا مرداد در طول سال تحصیلی برگزار می‌شود.
بانشی افزود: این جشنواره‌ها ویژه تمامی دوره‌های تحصیلی است که دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی تا سطح مدرسه، دوره دوم ابتدایی تا سطح منطقه، دوره اول متوسطه تا سطح استان و دوره دوم متوسطه نیز تا سطح کشور به رقابت می‌پردازند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس یادآور شد: مرحله آموزشگاهی این جشنواره‌ها در استان فارس در آذرماه جاری برگزارشده و برگزیدگان این مرحله برای حضور در مرحله منطقه‌ای در بهمن‌ماه باهم به رقابت خواهند پرداخت.
وی اظهار كرد: آثار منتخبین مرحله منطقه‌ای در اسفندماه به دبیرخانه استان ارسال می‌شود و بعد از رقابت آثار ارسالی در جشنواره غیرحضوری، نفرات برگزیده در جشنواره حضوری در فروردین‌ماه شرکت خواهند کرد و در نهایت منتخبین به تفکیک رشته‌های مختلف در مردادماه 99 در جشنواره کشوری حضور و با دیگر استان‌ها به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام
captcha