تعداد مراكز یادگیری محلی سوادآموزی در فارس به 40 مركز رسید
کد خبر: 3873058
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲

تعداد مراكز یادگیری محلی سوادآموزی در فارس به 40 مركز رسید

گروه اجتماعی ـ مدیركل آموزش و پرورش فارس از گسترش مراكز یادگیری محلی سوادآموزی در این استان خبر داد و گفت: تعداد این مراكز را از 18 مركز به 40 مركز رساندیم.

به گزارش ایكنا از فارس، علی عسکر نجفی، مدیركل آموزش و پرورش فارس امروز، 30 دی‌ماه در کارگاه آموزشی کارشناسان سوادآموزی استان به جایگاه خوب فارس در حوزه سوادآموزی کشور اشاره کرد و گفت : فارس در جذب بی‌سوادان آمار بسیار خوبی دارد و جزو استان‌های برتر به شمار می‌آید و به یمن کارهای فرهنگی خوبی که در حوزه سوادآموزی صورت گرفته امروز میانگین باسوادان استان فارس نسبت به کشور بالاتر است.
وی، کارشناسان سوادآموزی استان را افسران حوزه سوادآموزی معرفی کرد و گفت: این‌ها قافله سوادآموزی را رهنمود می‌شوند و در وادی پر پیچ و خم مسائل آموزش و پرورش کار ترویج سواد و سوادآموزی و کاهش جمعیت بی سواد را با جدیت انجام می‌دهند.
نجفی با اشاره به اینکه ترویج سواد و سوادآموزی و کاهش جمعیت بی‌سواد یکی از سفارشات اکید دین مبین اسلام و مکتب انسان‌ساز، توصیه‌های ائمه اطهار و کتاب آسمانی قرآن است، گفت : همه این‌ها موید این است که ما باید در این نظام ارزشی بر افزایش میزان باسوادان جامعه و کاهش بی‌سوادی و زدودن جهل تلاش کنیم.
مدیركل آموزش و پروشر فارس در تشریح فعالیت‌های حوزه سوادآموزی استان گفت: گسترش مراکز یادگیری محلی یک کار بسیار خوب در این حوزه بوده که بسیار مورد توجه قرار گرفته و تعداد این مراکز را از 18 به 40 رساندیم.
وی با اشاره به اینکه در این مراکز تعمیق سواد و آموخته‌ها و همچنین آموزش فن و مهارت ،همزمان صورت می‌پذیرد، گفت: این مراکز در مهارت‌آموزی، تطبیق‌پذیری اجتماعی، مهارت‌های اجتماعی، ورود مسئولانه افراد با مسئولیت‌های مختلف در جامعه و ایجاد شوق، همکاری و حس تعاون در افراد بسیار موفق عمل کرده است.
نجفی، تسهیل طرح شتاب‌بخشی به سوادآموزی در استان فارس را از دیگر فعالیت‌های مهم این حوزه معرفی کرد و گفت: طرح‌های مختلفی برای شناسایی بی‌سوادان و کم‌سوادان اجرا شده است، گروه‌های هدف شناسایی شده‌اند و برای آموزش به آنان گام‌هایی برداشته‌ایم.
مدیركل آموزش و پرورش فارس افزود: بر اساس شناسایی به عمل آمده طرح شتاب‌بخشی به سوادآموزی در شهرستان‌های قیر و کارزین، کوار، زرین‌دشت، رستم، فراشبند و در کنار آن به‌صورت ویژه عشایر را هم تحت پوشش قرار دادیم.
نجفی ادامه داد: در زمینه جذب اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان استان هم توفیقات خوبی حاصل شده و همه این‌ها هدف‌گذاری شده و کارهای خوبی در استان در حوزه سوادآموزی انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه شورای پشتیبانی سوادآموزی هم در استان فارس یه لحاظ تعداد جلسات بالاست، گفت: حضور استاندار، معاون سیاسی اجتماعی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، فرمانداران در بحث سوادآموزی شاخص بسیار خوبی است.
مدیركل آموزش و پرورش فارس، به مشارکت و هم‌افزایی دیگر دستگاه‌ها و برون‌سپاری به 40 تشکل به‌صورت قانون‌مند و طبق چارچوب اشاره کرد و گفت: از ظرفیت‌های سازمان‌های مختلف اعم از بهزیستی، کمیته امداد، سپاه، بسیج و دیگر دستگاه‌ها و پتانسیل‌های تشکل‌ها نیز در بحث سوادآموزی بهره برده‌ایم.

انتهای پیام
captcha