مفاخر فرهنگی فارس تجلیل می‌شوند
کد خبر: 3872763
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸

مفاخر فرهنگی فارس تجلیل می‌شوند

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از اجرای برنامه تجلیل از سه مفاخر فرهنگی این استان در برنامه «عصری با كتاب» در شیراز خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، مهدی امیدبخش، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 29 دی‌ماه در جمع خبرنگاران از اجرای برنامه تجلیل از سه مفاخر فرهنگی این استان خبر داد و گفت: این كار در برنامه «عصری با كتاب» در شیراز برگزار خواهد شد.
وی، زمان برگزاری این برنامه را ساعت 16 روز چهارشنبه، 2 بهمن‌ماه سال جاری اعلام كرد و افزود: در این برنامه از سیدمحمد مهدی جعفری، نهج‌البلاغه پژوه كشورمان؛ اكبر نحوی و محمد رضا آل ابراهیم كه از بزرگان حوزه نویسندگی، مترجمی و پژوهش هستند، تجلیل به عمل خواهیم آورد.
امیدبخش با اشاره به اینکه این فرهیختگان از ادیبان و مفاخر حوزه فرهنگ و ادب و پژوهش هستند، گفت: قرار است در روز یاد شده این بزرگان ادب در راستای تکریم اهالی فرهنگ، مورد تجلیل قرار گرفته و از سال‌ها فعالیت پژوهشی و نویسندگی در فرهنگ ایرانی و متون دینی که داشته‌اند، قدردانی صورت گیرد.
وی مكان برگزاری این مراسم را تالار حافظ اعلام كرد و گفت: سیدمحمدمهدی جعفری پژوهشگر برجسته در حوزه نهج‌البلاغه، اکبر نحوی پژوهشگر نامی حوزه زبان‌شناسی و محمدرضا آل ابراهیم پژوهشگر و برتر در حوزه فرهنگ عامه هستند.
معاون فرهنگی و مطبوعاتی ارشاد فارس افزود: در این مراسم که با حضور اصحاب فرهنگ، ادب و هنر و اهالی رسانه و مسئولان فرهنگی برگزار خواهد شد، به شرح و مرور آثار ادبی و فرهنگی این فرهیختگان پرداخته می‌شود و زندگی و تاثیرات فعالیتی آن‌ها در قالب‌های سخنرانی و کلیپ ارائه خواهد شد.
امیدبخش در پایان یادآور شد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مؤسسه خانه کتاب ایران متولی برپایی مراسم یاد شده هستند، كه ورود عموم علاقه‌مندان به این برنامه آزاد است.

انتهای پیام
captcha