تدوین سند وضعیت زنان و خانواده در فارس
کد خبر: 3872471
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹

تدوین سند وضعیت زنان و خانواده در فارس

گروه اجتماعی ـ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس از تدوین سند وضعیت زنان و خانواده فارس خبر داد و گفت: در این سند نکات مهمی در رابطه با فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده در سطح استان فارس ارائه شده است.

به گزارش ایكنا از فارس، سیده معصومه دستغیب، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس امروز، 28 دی‌ماه در جمع مشاوران امور بانوان ادارات آموزش و پرورش مناطق، نواحی و شهرستان‌های استان از تدوین سند وضعیت زنان و خانواده فارس خبر داد و گفت: برای اولین بار وضعیت زنان و خانواده در استان فارس به‌صورت علمی در 4 موضوع مشخص شده است که این سند می‌تواند به شناسایی نقاط قوت و ضعف فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده در سطح استان بسیار كمك كند.
وی افزود: در این سند نکات مهمی در رابطه با فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده در سطح استان فارس ارائه شده است که آموزش و پرورش باید به آن توجه خاصی داشته باشد، خصوصاً در زمینه آموزش به دانش‌آموزان دختر در راستای افزایش مهارت‌های مختلف به آنان.
دستغیب ادامه داد: همچنین باید افزایش میزان نشاط، شادی و امید در بین دختران دانش‌آموز و برنامه‌هایی که به نوعی میزان توانمندی فردی و مهارتی را در بین دانش‌آموزان، خانواده‌ها و فرهنگیان ایجاد می‌كند، در سرلوحه فعالیت‌ها و برنامه‌های ما قرار گیرد.
مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با اشاره به وجود توانمندی‌ها و توان مدیریتی در بسیاری از بانوان گفت: توجه به انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی و افزایش مشارکت‌های اجتماعی و فرهنگی آنان در فعالیت‌های آموزشی و پرورشی به‌علت تعداد و تنوع توانمندی‌‌های بانوان امری بسیار مهم و ضروری است.
وی با اشاره به ارتباط تنگا تنگ موضوعات جامعه با یکدیگر گفت: همان‌طور که به شدّت مضیقه‌های مالی در حوزه‌های مختلف در سطح کشور وجود دارد در حوزه زنان نیز به‌شدت از نظر مالی دچار مشکل هستیم و کمتر توانسته‌ایم در این حوزه علی‌رغم اینکه مشکلات و آسیب‌ها زیاد شده ورود داشته باشیم، البته نسبت به داشته‌ها و امکاناتی که داریم کارهایی که با همکاری دستگاه‌ها و آموزش و پرورش صورت گرفته نسبتا بد نیست.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس افزود: طبیعتاً هر شرایطی که بر کشور حاکم باشد همان شرایط نیز بر میزان فعالیت‌ها و کارهایی که در حوزه بانوان انجام می‌شود با توجه به ویژگی‌ها و پیچیدگی‌هایی که دارند تأثیرگذار است لذا پیشبرد فعالیتها در این حوزه صبر، برنامه‌ریزی و تلاش بیشتری را می‌طلبد.
دستغیب در تشریح وضعیت آموزش و پرورش در زمینه انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی و جلب مشارکت آنان در فعالیت‌های اجرایی گفت: خوشبختانه جایگاه آموزش و پرورش در رابطه با انتخاب زنان مدیر جایگاه نسبتا خوبی است هر چند هنوز تا آنجایی که می‌خواهیم برسیم خیلی فاصله است، اما نسبت به گذشته باز هم نسبت خوبی است.
وی با بیان آمارهایی از وضعیت اشتغال بانوان در پست‌های مدیریتی در سطح استان گفت: تعداد زیادی از بانوان توانمند در پست‌های میانی، ارشد و عملیاتی و همچنین شوراهای مناطق و شهرستانهای استان مشارکت و حضور دارند که عملکرد اغلب آنان موفقیت‌آمیز است لذا می‌توان با استفاده از این ظرفیت و با هماهنگی فرمانداری‌ها تیم‌های فعالی را برای انجام کارهای مؤثر در حوزه توانمندسازی بانوان تشکیل داده و برنامه‌هایی را به اجرا درآورد.

انتهای پیام
captcha