مسیر اقتصاد كشور را غلط رفته‌ایم
کد خبر: 3871977
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶

مسیر اقتصاد كشور را غلط رفته‌ایم

گروه سیاست و اقتصاد ـ رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینكه خط فقر در کشور نشان دهنده این است که در صحنه اقتصاد به خوبی عمل نکرده‌ایم و تا به امروز مسیر را غلط رفته‌ایم، گفت: ریشه این وضعیت را در حکمرانی بد در اقتصاد کشور باید جست‌وجو کرد.

به گزارش ایكنا از فارس، جمال رازقی، رئیس اتاق بازرگانی فارس امروز، ٢٥ دی در آیین روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه ملی استان بیان کرد: اینکه عنوان می‌شود تحریم نفت باعث شده تا رشد اقتصادی کشور منفی شود، جای تامل دارد و داستان جای دیگری است و آن را در حکمرانی بد در اقتصاد کشور باید جست‌وجو کرد.
وی با بیان اینكه خط فقر در کشور نشان دهنده این است که در صحنه اقتصاد به خوبی عمل نکرده‌ایم و تا به امروز مسیر را غلط رفته‌ایم، افزود: حدود شش سال قبل نامه‌ای برای مسئولان نوشتم و گفتم با روندی که طی می‌شود باید منتظر شورش فقرا باشیم که در ابانماه شاهد آن بودیم. اینکه بگویند ترامپ آدم فرستاد تا بانک آتش بزند، آذرس غلط است.
رازقی اظهار کرد: چند سال است که در بودجه کشور مبالغی برای اشتغال کشور در نظر گرفته می‌شود اما هیچ اشتغال پایداری ایجاد نشده است؛ پول را دست آدم بیکار داده‌ایم و او را تبدیل به آدم بیکار بدهکار کرده‌ایم.
رئیس اتاق بازرگانی فارس گفت: در دولت قبل و در موضوع هدفمندی یارانه‌ها، از آنجایی كه نقش اتاق مشورتی است از ما در رابطه با انجام این اقدام سئوال کردند و اعلام کردیم که اگر این کار برای تولید انجام شود کار درستی است و کل اقتصاد کشور را دچار تحول می‌کند.
رئیس اتاق بازرگانی فارس گفت: اینکه مشورت‌های بخش خصوصی در سطح ملی موجب شده باشد که مسیر اقتصاد کشور به سمتی برود که اشتغال پایدار شود و نتیجه آن تولید و صادرات پایدار باشد، باید بگوییم كه هنوز این مسئله رخ نداده است و هنوز هم دنبال این هستیم که مسیری ایجاد کنیم تا نفت را صادر کنیم و عده‌ای رانت‌خوار حیف و میل کنند.
رازقی گفت: پس از صد و اندی سال که مردم ما سال برای آزادی و استقلال کشور، هزاران شهید تقدیم کرده‌اند، به درجه‌ای رسیده‌اند که ۶۰ میلیون نفر از جمعیت كشورمان فقیر شده و ماهانه پول به حساب آن‌ها واریز می‌شود.
رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: اتاق بازرگانی در راستای تحقق وظیفه ذاتی خود بدون در نظر گرفتن خط و خطوط سیاسی، مشورت‌های اقتصادی خود را همچنان ارائه داده و خواهد داد و از نمایندگان مجلس می‌خواهیم که به مشورت‌های اتاق توجه کند.

انتهای پیام
captcha