تاجیکستان علاقه‌مند به استفاده از ظرفیت‌های بندرچابهار است
کد خبر: 3868247
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶

تاجیکستان علاقه‌مند به استفاده از ظرفیت‌های بندرچابهار است

گروه سیاست و اقتصاد ــ سفیر تاجیکستان در جمهوری اسلامی ایران گفت: ظرفیت‌ها، توانمندی‌های و موقعیت جغرافیایی بندر چابهار سبب علاقه‌مندی تاجیکستان برای استفاده از این بندر شده است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌ نقل از روابط عمومی استانداری، نظام‌الدین زاهدی، سفیر تاجیکستان در جمهوری اسلامی امروز، چهارشنبه، 11 دی‌ماه در سفر به زاهدان و دیدار با معاون سیاسی اجتماعی استاندار گفت: ایران و تاجیکستان مشترکات زیادی در زمینه‌های مختلف از جمله فرهنگ و ادبیات دارند که متأسفانه به وجود آمدن برخی مسائل چند سالی روابط این دو کشور را کمرنگ کرد اما امسال سال خوبی بود و مجدداً این تعامل شکل گرفت.

وی گفت: هر دو کشور اراده سیاسی خود را برای تقویت روابط ابراز داشتند و امسال یک کمیسیون مشترک برای تقویت ارتباطات و مراودات در تهران تشکیل شد، چند روز پیش نیز نمایشگاهی از کالاهای ایرانی با محوریت استان خراسان رضوی در کشور ما برگزار شد که این مسائل نشان‌دهنده نیاز برای تلاش بیشتر در زمینه تقویت روابط در تمامی سطوح است.

سفیر تاجیکستان با بیان اینکه سفر به سیستان‌و‌بلوچستان سرزمین یعقوب لیث صفاری افتخار و موجب خرسندی است، افزود: مسائل و مراودات تجاری زیادی بین تاجیکستان سیستان و بلوچستان وجود دارد که باید کوشش کنیم با تقویت روابط از امکانات و ظرفیت‌های این استان استفاده کنیم.

وی بیان کرد: مناطق جغرافیایی سیستان‌وبلوچستان برای رشد و توسعه کالاهای تاجیکستان مساعد است و ما نیز علاقه‌مند به استفاده از ظرفیت‌های این استان بویژه بندر چابهار هستیم.

زاهدی با اشاره به اینکه در زمینه گردشگری نیز باید با تلاش و همکاری‌های مشترک اقداماتی صورت گیرد، اظهار کرد: تاجیکستان مناطق گردشگری زیادی دارد که امیدواریم به یکی از مقاصد گردشگری برای مردم ایران تبدیل شود.

سفیر تاجیکستان در تهران گفت: به دلیل در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری تاجیکستان و داشتن حق رأی شهروندان این کشور ساکن در کشورهای دیگر، نیازمند همکاری جمهوری اسلامی ایران در زمینه ارائه آمار شهروندان تاجیکستانی ساکن در جمهوری اسلامی ایران هستیم.

انتهای پیام
captcha