برگزاری ۳۹ یادواره شهدای هویزه در سبزوار
کد خبر: 3868197
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲

برگزاری ۳۹ یادواره شهدای هویزه در سبزوار

گروه شهرستان‌ها ــ رئیس اداره جهاد کشاورزی سبزوار گفت: سی‌و‌نهمین یادواره شهدای هویزه، ۱۹ دی‌ماه با حضور فرمانده قرارگاه سامرا در این شهرستان برگزار می‌شود.

برگزاری 39 یادواره شهدای هویزه در سبزوار

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، منصور برغمدی، رئیس اداره جهاد کشاورزی سبزوار امروز، یازدهم دی‌ماه در نشست با اصحاب رسانه این شهرستان در رابطه با برگزاری 39 اُمین سالگرد شهدای هویزه در سبزوار اظهار کرد: سبزوار تنها شهرستانی است که در این مدت 39 سال هر ساله یادواره شهدای جهادگر هویزه را برگزار کرده است.

وی ادامه داد: شهدا نیازی به برگزاری یادواره ندارند و این ما هستیم که نباید شهدا را فراموش کنیم، باید آرمان‌های شهدا برای نسل جوان امروزی گفته شود و اثرات خون شهدا برای همه بیان شود.

برغمدی با اشاره به فعال بودن دائمی ستاد یادواره شهدای هویزه در این اداره و تجزیه و تحلیل ضعف‌ها و برترین‌های برگزاری هر ساله یادواره شهدای هویزه بیان کرد: 17 کارگروه مختلف برای برگزاری این یادواره از جمله کارگروه‌های هنری، پشتیبانی، ورزشی، جذب جوانان و ساخت مستند فعال هستند.

رئیس اداره جهادکشاورزی سبزوار گفت: در کنار برگزاری یادواره شهدای هویزه پیک جهادی شهید نظیف در 3000 نسخه در سال گذشته با همکاری آموزش و پرورش شهرستان بین دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول توزیع شد، در سال جاری نیز این کار فرهنگی با توزیع زندگی‌نامه یکی دیگر از شهدای هویزه ادامه خواهد داشت.

برغمدی با تأکید بر اینکه از دیگر فعالیت‌های جانبی یادواره شهدای هویزه برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف است، افزود: به فرمانداری و اداره ورزش و جوانان سبزوار پیشنهاد دادیم تا از سال آینده تمام مسابقات دی‌ماه به نام شهدای هویزه نامگذاری شود.

وی اضافه کرد: سخنران مراسم یادواره شهدای هویزه در سال جاری که در شامگاه 19 دی‌ماه برگزار خواهد شد سردار امین شریعتی، فرمانده قرارگاه سامرا خواهند بود.

شهدای هویزه؛ عامل خیزش‌های مردمی

در ادامه حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در اداره جهاد کشاورزی سبزوار با بیان اینکه هر اداره‌ای برای مجموعه خودش فعالیت‌های فرهنگی دارد، گفت: یکی از بهترین کارها در این زمینه برگزاری یادواره شهداست که به فرموده حضرت امام خمینی(ره)، شهدا مظهر قدرت ایران هستند.

وی با تأکید بر اینکه شهدای هویزه مظلومانه شهید شدند اما باید اقتدار ایران به رخ جهانیان کشیده شود، افزود: برخی فکر می‌کنند مردم عصر حاضر با گذشته تفاوت زیادی کرده‌اند، در حالی که برای دفاع از عقیله بنی‌هاشم در سوریه جوانان و رزمندگان زیادی ثبت‌نام کردند و در پشت نوبت انتظار بودند.

حسینی در رابطه با اینکه چرا شهدای هویزه را رهبر معظم انقلاب با شهدای کربلا مشابه دانسته‌اند، تصریح کرد: امام حسین(ع) و شهدای کربلا اگر قیام نکرده بودند، امروز حق، انصاف و عدالت معنایی نداشت و قیام کربلا باعث حرکت مردمی برای انقلاب‌های بعدی در جهان شد، همانگونه که انقلاب اسلامی ایران برگرفته از قیام سیدالشهدا(ع) است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی سبزوار با بیان اینکه در جنگ تحمیلی نیز در حالی که نیروهای عراقی در حال پیشروی در داخل خاک ایران بودند، جمعی از دانشجویان پیرو خط امام با اطاعت از ولی امر خودشان برای دفاع از میهن اسلامی به جبهه عازم شدند و در اولین عملیات بعد از آغاز جنگ تحمیلی دشمن را به عقب راندند، اضافه کرد: این رزمندگان اسلامی در محاصره دشمن‌گیر افتادند و مظلومانه به شهادت رسیدند اما شهادت آنان باعث خیزش‌های بعدی در ایران و اعزام نیروهای زیادی از اقصی نقاط ایران به سمت جبهه دفاع مقدس شد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان سبزوار بیشترین شهید جهادی را به نسبت جمعیت در کشور دارد، اضافه کرد: بعد از شهادت 5 جهادگر دیار سربداران در این عملیات افراد زیادی از مردم سبزوار برای دفاع از میهن اسلامی عازم نبرد با دشمن شدند.

انتهای پیام
captcha