آموزش حراست از وطن با چاشنی حفظ قرآن در مرکز آموزش احمدبن موسی(ع) ندسا
کد خبر: 3866563
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹

آموزش حراست از وطن با چاشنی حفظ قرآن در مرکز آموزش احمدبن موسی(ع) ندسا

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ پادگان آموزش و تربیت ناویان احمدبن موسی(ع) نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یكی از مهم‌ترین پادگان‌های آموزشی برای سربازان تازه اعزام شده به خدمت در كشور است. مدتی است كه در این پادگان فعالیت‌های قرآنی برای استفاده مطلوب از دوره دو ماهه آموزشی سربازان انجام می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، پادگان آموزشی احمدبن موسی(ع) وابسته به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یكی از مهم‌ترین پادگان‌های آموزشی برای سربازان تازه اعزام شده به خدمت در كشور است كه شهرت بسیاری در میان پادگان‌های آموزشی سربازی در سطح كشور دارد.

بخش عمده‌ای از نیروهای وظیفه‌ای كه باید در پادگان‌های مختلف نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سطح كشور خدمت كنند، آموزش‌های اولیه سربازی را در این پادگان می‌بینند.

اما چند مدتی است كه نام این پادگان به دلیل انجام فعالیت‌های منحصر به فردی كه در عرصه فعالیت‌های فرهنگی به‌خصوص قرآنی دارد، بر سر زبان‌ها افتاده است.

تقریباً يكسال و نيم پیش بود كه خبرگزاری ایكنا شعبه فارس، گزارشی از فعالیت‌های قرآنی این پادگان در ایام ماه مبارك رمضان منتتشر كرد كه هنوز هم كه هنوز، برای این خبر منتشر شده، نظرات متعددی از سربازان آن دوره درج می‌شود كه یاد آن دوران را گرامی می‌دارند.

انجام فعالیت‌های قرآنی به‌صورت روزانه و تلاش برای تربیت حافظان قرآن كریم آن هم در مدت كوتاه 2 ماه كه مهلت آموزش‌های اولیه دوران سربازی برای نیروهایی است كه در این پادگان حضور می‌یابند، از جمله نكاتی است كه نظر قرآنیان و قرآن‌دوستان را به خود جلب كرده است.

ناوسالار یكم مهدی قربان‌زاده، فرمانده مرکز آموزش و تربیت ناویان احمدبن موسی(ع) نیروی دریایی سپاه در این رابطه و در گفت‌وگو با ایكنا ضمن تاکید بر اهمیت حفظ آمادگی رزم و دفاع از امنیت کشور، به اهمیت تکریم فعالیت‌های فرهنگی به ویژه حفظ قرآن اشاره كرد.

آموزش حفاظت از وطن با چاشنی حفظ قرآن در مرکز آموزش احمدبن موسی(ع) ندسا

تربیت 370 حافظ قرآن طی سال جاری

وی با بیان اینكه از ابتدای سال 1398 تاکنون 370 نفر از ناویان موفق به حفظ یک حزب تا یک جزء و بیشتر از قرآن کریم شده‌اند، گفت: حفظ آیات نورانی کلام‌الله مجید همواره باعث خیر و برکت در زندگی فرد می‌شود؛ پس این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم که در دوره‌های بعدی نیز ادامه داشته باشد.

فرمانده مرکز آموزش و تربیت ناویان احمدبن موسی(ع) ندسا با مهم خواندن نقش معنویت در روحیه سلحشوری رزمندگان گفت: نیروی دریایی سپاه از بدو تأسیس تا به امروز با تاکید بر معنویات، همواره افتخارآفرین بوده و هست؛ دلاورمردی‌های شهید مهدوی و همرزمانش در مقابله مستقیم با نیروهای آمریکایی در دوران دفاع مقدس و امروز دستگیری تفنگداران دریایی و توقیف نفتکش انگلیس توسط نیروی دریایی سپاه، گواه این ادعاست.

اقتدار ایران اسلامی مرهون اعتقادات دینی جوانان است

وی افزود: در دنیا کشوری را نمی‌توانید بیابید که اینچنین قدرتمند، مقابل ابرقدرت‌های جهان بایستد، مگر جمهوری اسلامی ایران که آن هم به پشتوانه جوانان و نیروهای انقلابی و این مرهون اعتقادات صحیح دینی و قرآنی است. ترویج انس با قرآن كریم یكی از مهم‌ترین دستورات و نكات دین اسلام است كه مقام معظم رهبری نیز در سال‌های اخیر خواستار تربیت 10 میلیون حافظ قرآن برای تحقق این مهم شده‌اند.

آموزش حفاظت از وطن با چاشنی حفظ قرآن در مرکز آموزش احمدبن موسی(ع) ندساامید است كه تمام مراكز نظامی و انتظامی، فرهنگی و اجتماعی با الگوگیری از این‌گونه طرح‌ها قدر حتی كوچك‌ترین فرصت‌ها را برای ترویج انس با قرآن میان جوانان این مرز و بوم بدانند چرا كه مسلماً انجام چنین كار فرهنگی، نتیجه مطلوب خود را در طول زمان نشان می‌دهد و در این صورت است كه می‌توانیم امیدوار به تحقق تمدن نوین اسلامی با همراهی و همگامی جوانان این مرز و بوم باشیم.

انتهای پیام
captcha