تربیت 7 هزار حافظ در نزاجا/ 42 مؤسسه تخصصی قرآنی راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3864827
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴

تربیت 7 هزار حافظ در نزاجا/ 42 مؤسسه تخصصی قرآنی راه‌اندازی می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مسئول دارالقرآن نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینكه این نیرو به‌صورت تخصصی از سال 95 شروع به تربیت حافظان قرآن كریم كرده است، گفت: تاكنون 7 هزار حافظ در این نیرو تربیت شده‌اند.

محمدرضا كشتگر، مسئول دارالقرآن نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن كریم در كشور گفت: در این راستا ارتش جمهوری اسلامی نیز تلاش كرد تا سهم خود را برای تربیت حافظان قرآن كریم در كشور ادا كند.
وی با بیان اینكه ارتش از سال 95 وارد عرصه تربیت حافظان قرآن كریم شد، از تربیت 7 هزار حافظ قرآن كریم در نزاجا از سال 95 تاكنون خبر داد و افزود: در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی تعداد حافظانی كه باید برای تحقق منویات مقام معظم رهبری تربیت كنیم را احصا كردیم و برای این كار در دو قسمت ورود كردیم.
كشتگر ادامه داد: در این راستا محور مسابقات قرآن كریم نزاجا را حفظ قرآن كریم قرار دادیم به‌طوری كه در سال جاری تقریباً دو سوم شركت‌كنندگان مسابقات قرآن نزاجا حافظان قرآن كریم بوده كه در رشته‌های حفظ قرآن به رقابت پرداختند.
مسئول دارالقرآن نزاجا اظهار كرد: همچنین با مساعدت فرمانده نیروی زمینی ارتش، هر سال 10 ساختمان را برای مؤسسه تخصصی قرآن كریم در یگان‌های نزاجا مستقر در نقاط مختلف كشورمان برای تربیت حافظان قرآن كریم افتتاح كردیم كه امسال نیز تا پایان امسال 10 مؤسسه تخصصی قرآن كریم در یگان‌های نزاجا راه‌اندازی خواهیم كرد.
وی با بیان اینكه تعداد مؤسسات تخصصی قرآن كریم نزاجا تا پایان سال جاری به 42 مؤسسه در نقاط مختلف كشور خواهد رسید، گفت: این‌ها زیرساخت‌هایی هستند كه به تربیت حافظان قرآن كریم هم در بخش خانواده و هم كاركنان كمك می‌كند.
كشتگر گفت: علاوه بر این‌ها طرح «رهپویان وحی» را در مؤسسات تخصصی قرآن كریم نزاجا دنبال كردیم و برای این كار دارالتحفیظ هایی را در این مؤسسات راه‌اندازی كردیم.

انتهای پیام
captcha