حرم‌های بزرگ شیراز به نمایشگاه ملی گردشگری پارس می‌آیند
کد خبر: 3864495
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴

حرم‌های بزرگ شیراز به نمایشگاه ملی گردشگری پارس می‌آیند

گروه اجتماعی ـ مدیركل میراث فرهنگی فارس از حضور حرم‌های مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز در یازدهمین نمایشگاه ملی گردشگری پارس خبر داد.

مصیب امیری، مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه یازدهمین نمایشگاه گردشگری و دوازدهمین نمایشگاه سراسری پارس در شیراز برگزار می‌شود، گفت: این نمایشگاه طی روزهای 26 تا 29 آذرماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس برگزار خواهد شد.
وی با تصریح اینكه این نمایشگاه در فضایی به مساحت قریب 6 هزار مترمربع در این نمایشگاه برپا خواهد شد، افزود: این نمایشگاه در سه سالن و محوطه فضای باز نمایشگاه دائر می‌شود.
امیری اظهار كرد: سالن حافظ به‌عنوان بزرگترین سالن نمایشگاه با مساحت 3 هزار و 300 متر مربع و همچنین محوطه فضای باز نمایشگاه به‌بخش گردشگری اختصاص دارد و در دو سالن دیگر نمایشگاه صنایع دستی برپا می‌شود.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با بیان اینكه در این نمایشگاه ظرفیت گردشگری مذهبی استان نیز به نمایش گذاشته می‌شود، گفت: در سال‌های گذشته تنها مسجد نصیرالملك و اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس در این بخش حضور می‌یافتند.
وی ادامه داد: امسال با توجه به رایزنی‌های انجام شده بناست كه حرم‌های بزرگ شیراز مثل حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) علاوه بر مسجد نصیرالملك به عنوان زیباترین مسجد استان و اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس به این نمایشگاه بیایند و غرفه‌هایی را در بخش گردشگری مذهبی به خود اختصاص دهند.
امیری اظهار كرد: در مجموع 250 غرفه در نمایشگاه گردشگری پارس امسال دائر خواهد شد كه از این تعداد 100 غرفه در بخش گردشگری و 150 غرفه در بخش صنایع دستی از 24 استان كشورمان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha