جشنواره مردمی تلاوت‌های مجلسی در فارس برگزار می‌شود
کد خبر: 3863895
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
29 آذرماه؛

جشنواره مردمی تلاوت‌های مجلسی در فارس برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ نخستین جشنواره مردمی تلاوت‌های مجلسی در استان فارس در روز جمعه، 29 آذرماه جاری در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد كه امشب آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره است.

به گزارش ایكنا از فارس، جشنواره مردمی تلاوت‌های مجلسی تاكنون 13 دوره در تهران برگزار شده و امسال چهاردهمين دوره آن در تهران برگزار خواهد شد، اما امسال برای نخستین بار بناست كه این جشنواره در سطح استان فارس نیز برگزار شود.
این جشنواره در دو سطح استانی و كشوری برگزار می‌شود و مرحله استانی این جشنواره در استان فارس در روز جمعه، 29 آذرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار میشود و مرحله كشوری آن نیز در آینده و در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.
قاریان علاقه‌مند به شركت در این جشنواره تا امشب، 23 آذرماه مهلت دارند حداكثر یك فایل از تلاوت‌های ضبط شده خود را به شماره واتس آپ 09035924149 ارسال كنند كه مدت زمان آن بین 7 تا 9 دقیقه باید باشد.
بعد از ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره، هیئت نظارت متشكل از اساتید و پیشكسوتان قرآنی فارس تلاوت‌های دریافتی را بررسی كرده و در نهایت بین 5 تا 7 نفر را برای تلاوت در جشنواره مردمی در تاریخ 29 آذرماه انتخاب میكنند كه پیش‌بینی‌ها فعلاً حداكثر تا 7 نفر برای تلاوت است اما اگر سطح آثار بالا بود، ممكن است این تعداد بیشتر شود.
جشنواره تلاوتهای مجلسی ویژه آقایان بوده و محدودیت سنّی ندارد و در آن قاری مجاز به ارسال صرفاً یک فایل صوتی است و ضروری است مشخصات فردی الصاق شود ضمن اینكه قاری مجاز به تلاوت از هر قسمت قرآن کریم است.
در این جشنواره وصل دو سوره یا قصارالسور بلامانع است و استفاده از قرائت‌های مختلف، مشروط به رعایت صوابط هر قرائت مجاز است.

رويكرد جشنواره 

در مسابقات قرآن متداول است كه داوران قضاوت و نمرهدهی كرده و نفر برتر هر رشته مسابقات شفاهی را انتخاب می‌كنند اما تلاو‌ت‌های مجلسی این چنین نیست و در واقع حاضران محفل بر اساس آن برگ رأی كه در آن محفل قرآنی میان آنان توزیع می‌شود انتخاب 5 قاری را به ترتیب انجام می‌دهند و در كنار رأیی كه حضار دارند، یك رأی هم هیئت نظارت متشكل از از اساتید و پیشكسوتان قرآنی دارد یعنی آنان مانند مابقی یك رأی دارند.
هیئت نظارت در این جشنواره بیشتر نظاره‌گر و كنترل‌كننده جمع بندی آرا است و بر اساس رأی مردم و نظری كه هیئت نظارت دارند، قاری برگزیده انتخاب و به مرحله كشوری راه پیدا می‌كنند.
جامعه قرآنی اعم از اعضای مؤسسات و تشكل‌های قرآنی، اعضای كانون‌های مساجد، قاریان، حافظان و پیشكسوتان قرآنی، اعضای محافل هفتگی قرآن و غیره همگی برای حضور در این جشنواره مردمی دعوت هستند.

انتهای پیام
captcha