تقوا و توانایی؛ از اصول ارزیابی و بازرسی در زندان‌ها
کد خبر: 3863245
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱

تقوا و توانایی؛ از اصول ارزیابی و بازرسی در زندان‌ها

گروه اجتماعی ـ معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های فارس، داشتن انگیزه، صالح بودن، تقوا، علم و دانش، توانایی و کفایت را از اصول و معیارهای ارزیابی و بازرسی در این مراكز برشمرد.

به گزارش ایكنا از فارس، دوره آموزشی رؤسای ادارات بازرسی زندان‌های سراسر کشور به‌مدت ۳ روز به‌میزبانی مرکز آموزش و پژوهش منطقه ۴ سازمان زندان‌ها در شیراز، در حال برگزاری است.
مراسم افتتاحیه دوره آموزشی بازرسی امروز، 19 آذرماه با حضور اکبرپور، رئیس اداره ارزیابی و عملکرد؛ صادقیان، رئیس اداره بازرسی؛ تویسرکانی رئیس اداره پاسخگویی به شکایات سازمان زندان‌های کشور؛ کیشانی، معاون سلامت، اصلاح و تربیت؛ جهانگیری، مشاور مدیرکل زندان‌های فارس و لیلا اکبرپور، رئیس مرکز آموزش و پژوهش منطقه ۴ سازمان زندان‌ها و رؤسای ادارات بازرسی سراسر کشور در سالن اجتماعات اداره‌کل زندان‌های فارس برگزار شد.
مصطفی كیشانی، معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های فارس در این مراسم گفت: از مهم‌ترین وظایف مدیریت منابع که بر اثر بخشی و کارایی سازمان‌ها تأثیر عمیق دارد ارزیابی عملکردها است و با ارائه و طراحی برنامه‌های ارزیابی عملکرد، اشکالات، نواقص، کمبودها شناسایی و تهدیدات بالقوه و بالفعل مرتفع خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه در روایات و آیات متعدد در خصوص ارزیابی و آزمایش اشاره شده است، افزود: خداوند متعال در سوره محمد می‌فرماید البته ما همه شما را بیازمائیم تا آن‌که در راه خدا مجاهد و کوشش دارد و بر رنج آن صبر می‌کند مقامش معلوم سازیم و اخبار و اظهارات شما را بیازمائیم.
كیشانی ادامه داد: حضرت علی(ع) در نامه‌ای که به مالک اشتر والی مصر می‌نویسد تصریح می‌کند نباید نیکوکار و بدکار نزد تو به یک پایه باشد که آن، نیکوکاران را از نیکویی کردن بی رغبت سازد و بدکردار را به بدی کردن وا دارد و هریک از ایشان را به آنچه گزیده جزا ده.
معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های فارس گفت: اصول و معیارهای ارزیابی، داشتن انگیزه، صالح بودن، تقوا، علم و دانش، توانایی و کفایت است.
کیشانی تأکید کرد: مواردی که در ارزیابی دائما باید مد نظر باشد؛ واقعگرایی و حق مداری، قصد اصلاح و بهبود امور، اصل عدالت، انعطاف و استمرار است.
وی با بیان اینکه در ارزیابی‌ها چند نکته بسیار حائز اهمیت است، گفت: عدم ملاحظات شخصی، قومی و نژادی، عملکرد ارزیابی شود نه شخصیت فرد و پرهیز از هر گونه شتابزدگی در قضاوت باید مورد توجه مسؤلان بازرسی قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha