طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) در فارس آغاز شد
کد خبر: 3863236
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷

طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) در فارس آغاز شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) به‌منظور استعدادیابی قرآنی دانش‌آموزان، طی مراسمی در استان فارس آغاز شد.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم افتتاحیه نخستین دوره طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) عصر امروز، 19 آذرماه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.
در مراسم افتتاحیه این طرح كه به‌منظور استعدادیابی قرآنی دانش‌آموزان اجرا می‌شود، بیش از یك هزار نفر از دانش‌آموزان به همراه والدین آنان حضور داشتند و در ابتدا حمید شاكرنژاد، قاری بین‌المللی كشورمان آیاتی از قرآن كریم را تلاوت كرد.
صدرالله زین‌العبادی، رئیس گروه قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس در این مراسم گفت: قرآن كتاب نور و هدایت بشری است كه باید همواره تلاش كنیم تا با آن انس بگیریم.
وی از دانش‌آموزان خواست تا با قرآن كریم انس عملی بگیرند و ادامه داد: توجه به نونهالان و دانش‌آموزان در فعالیت‌های قرآنی یكی از نیازهای اصلی توسعه فرهنگ قرآنی در كشور است.
زین‌العبادی با تأكید بر اینكه همگان باید برای مهجوریت‌زدایی قرآن كریم تلاش كنند، از والدین دانش‌آموزان خواست تا فرزندان خود را تشویق به قرآن‌آموزی كنند.
وی به برگزاری این مراسم نیز اشاره كرد و گفت: طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) برای نخستین بار در استان فارس اجرا می‌شود كه این طرح ویژه دانش‌آموزان پسر 8 تا 14 سال است.
رئیس گروه قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس همچنین از دانش‌آموزان خواست تا در طرح ملی حفظ قرآن (طرح 1453) در سال جاری نیز شركت كنند و ادامه داد: در سال گذشته قریب 158 هزار از دانش‌آموزان فارس در طرح ملی حفظ جزء 30 قرآن كریم مشاركت داشتند كه امیدواریم امسال این رقم افزایش یابد.
بنا بر این گزارش، در ادامه این مراسم احمدرضا نداف، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز به بیان توضیحاتی درباره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن كریم كرد و از دانش‌آموزان خواست تا در این طرح بزرگ قرآنی شركت كنند.
بعد از برگزاری مراسم افتتاحیه نیز، كارگاه توجیهی دانش‌آموزان به‌همراه والدین آن‌ها به‌منظور آشنایی آنان با جزئیات دقیق این طرح استعدادیابی قرآنی در رواق دارالذكر حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.
یادآور می‌شود، اولین دوره طرح ملی شباب‌الرضا(ع) به‌همت مؤسسه قرآنی ذكر جمیل، مركز قرآن و عترت بسیج دانشجویی فارس، اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس و آموزش و پرورش استان همكاری دارند.

انتهای پیام
captcha