استقلال حوزه‌های علمیه و ائمه جمعه اهل سنت بعد از انقلاب اسلامی
کد خبر: 3862924
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
شيخ حسينی مطرح كرد:

استقلال حوزه‌های علمیه و ائمه جمعه اهل سنت بعد از انقلاب اسلامی

گروه سیاست و اقتصاد ـ مدیر مجتمع علوم دینی اهل سنت گله‌دار با اشاره به دستاوردها و بركات انقلاب اسلامی، یكی از این دستاوردها و بركات را استقلال حوزه‌های علمیه و ائمه جمعه اهل سنت دانست.

به گزارش ایكنا از فارس، شیخ منصور حسینی، مدیر مجتمع علوم دینی اهل سنت گله‌دار امروز، 18 آذرماه در نشست تخصصی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب ویژه مسلمانان اهل سنت جنوب فارس گفت: زمانی که رهبر معظم انقلاب در چهلمین سال انقلاب به این موضوع پرداخته و این بیانیه را صادر می‌کنند باید به این نتیجه رسید که انقلاب اسلامی ایران در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و… به بلوغ رسیده است.
وی بیان كرد: مقام معظم رهبری در بخش‌هایی از این بیانیه، به بیان موضوعات چهل سال اول انقلاب می‌پردازد و هدف ایشان از بیان آن‌ها، عبرت‌آموزی و بیان نقاط ضعف و قوت است. اگر تاریخ پیش از انقلاب اسلامی ایران را مطالعه کنیم مشاهده خواهیم کرد که رژیم سلطنت پهلوی، وابسته به بیگانگان بوده، تمام علوم آن زمان، ترجمه‌ای و صنعتش وارداتی است.
حسینی یادآور شد: از دیگر مسائلی که می‌توان با مقایسه قبل و بعد از انقلاب به آن اشاره کرد استقلال حوزه‌های علمیه اهل سنت و آزادی خطبا و ائمه جمعه اهل سنت در منابر، بعد از انقلاب است.
امام جمعه اهل سنت روستای خواجه مراد گله‌دار در ادامه سخنان خود گفت: انقلاب اسلامی ایران، در حقیقت، برگرفته از ایمان و معرفت اسلامی است که طرح دین و دنیا را در کنار هم قرار داده و شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را به منصه ظهور گذاشته است.
وی با اشاره به اهمیت و نقش استقلال در یک جامعه افزود: مقام معظم رهبری در بخش دیگری از بیانیه گام دوم انقلاب، به ضرورت استقلال و آزادی پرداخته‌اند. استقلال، مسئله‌ای است که دین مبین اسلام برای پیروانش به ارمغان آورده است.
حسینی با بیان اینكه آزادی نیز یکی دیگر از ارمغان‌هایی بود که جزو شعارهای دین مبین اسلام و انقلاب است، گفت: خداوند عزوجل در اشاره به مسئله آزادی می‌فرماید: جنگ‌های اسلامی یا برای دفاع است یا برای از میان برداشتن ستمگرانی است که مانع انتخاب آزادانه راه حق می‌شوند، پس با آن‌ها بجنگید و بت‌پرستی را که مایه سلب آزادی از مردم است، از بین ببرید.
وی در ادامه با تصریح اینكه یکی از مسائلی که در بیانیه گام دوم انقلاب آمده، عزت است، گفت: قبل از انقلاب اسلامی ایران، آمریکا و دست نشانده‌های او، برای مردم تصمیم می‌گرفتند اما زمانی که انقلاب شکل گرفت رهبر معظم انقلاب با شعار «ما می‌توانیم» و با اتکا به «توانایی داخلی»، برای ایران اسلامی، عزت‌آفرین شدند.
مدیر مجتمع علوم دینی گله‌دار همچنین به اهمیت نقش جوانان در یک جامعه اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب معظم در وصف جوانان و اهمیت حضور آن‌ها در عرصه‌های مختلف فرمودند: جوانان، دارای همت بلند، امیدوار، هوشیار، دارای سرعت عمل و ابتکار، دارای روحیه انقلابی و جهادی، برادری، ایثار همراه با ذکر و دعا، ملزم به پاسداری از عزتِ الهی، شجاع در برابر متکبر و مستکبر، حماسه آفرین، عدالت دوست، استوار و مسئولیت‌پذیر هستند، همان‌طور که قرآن کریم در آیات بسیاری، جوان را به عنوان مهمترین سرمایه بشری معرفی کرده است.

انتهای پیام
captcha