بحران فضای آموزشی در مناطق جنوب شيراز/ 18 مدرسه نياز به بازسازی دارد
کد خبر: 3862910
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰

بحران فضای آموزشی در مناطق جنوب شيراز/ 18 مدرسه نياز به بازسازی دارد

گروه اجتماعی ـ رئیس ناحیه ٤ آموزش و پرورش شیراز با ابراز تاسف از اینکه هیچ زمینی در ناحیه ٤ برای ساخت فضای آموزشی وجود ندارد، گفت: با بحران فضای آموزشی در این ناحیه از آموزش و پرورش شیراز مواجه هستیم.

به گزارش ایكنا از فارس، الله یار رضایی، رئیس آموزش و پرورش ناحیه 4 شیراز بعدازظهر امروز، ١٨ آذر در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به وضعیت بد فضاهای آموزشی این ناحیه گفت: بضاعت مالی مردم این منطقه از ناحیه آموزشی خوب نیست و هرجابضاعت مالی كم باشد، فقر و آسیب‌های اجتماعی هم بیشتر است.
وی افزود: علی‌رغم گسترش حاشیه‌نشینی و فقر در محدوده این ناحیه و لزوم توجه بیشتر اما متاسفانه تفاوت زیادی بین این ناحیه و دیگر نواحی است.
رضایی با بیان اینكه در این ناحیه با مشكل كمبود زمین به‌صورت رایگان برای ساخت فضای آموزشی مواجه هستیم، گفت: البته اداره‌كل نوسازی مدارس همكاری خوبی با ما دارند و حتی هم‌اكنون 5 خیر برای احداث مدرسه در این ناحیه اعلام آمادگی كرده‌اند اما زمینی وجود ندارد تا آنان بتوانند مدرسه‌ای در آن مدرسه احداث كنند.

شهرداری، آموزش و پرورش را برای تأمین فضای آموزشی یاری رساند
رئیس آموزش و پرورش ناحیه 4 شیراز با تصریح اینكه شهرداری می‌تواند در این زمینه ما را یاری رساند، گفت: تاكنون مراجعاتی به شهرداری مناطق مختلفی چون 3، 7 و 11 داشته‌ایم كه البته جاهای مورد نیاز كمك كرده‌اند اما نیازمند فضایی برای احداث مدرسه هستیم.
رضایی ادامه داد: موقعیت برای ساخت فضای آموزشی در دیگر نواحی آموزش و پرورش خوب است اما متاسفانه در این ناحیه که نیازمند فضای بهتر است، وجود ندارد. به‌عنوان مثال؛ حتی یک کانون زبان ایران هم در این ناحیه نداشتیم و ‌به تازگی در حال راه‌اندازی است.
رئیس ناحیه ٤ آموزش و پرورش شیراز یادآور شد: فضای آموزشی ناحیه ٤ شیراز به دلیل قدمت زیاد فرسوده شده و والدین هم توكل كمتری برای تحصیل فرزندان خود در این ناحیه دارند.
وی به انتقال مدرسه‌ای در شهرك سعدی به دلیل سیل و انتقال دانش‌آموزان آن به مدرسه شهید ملایمی اشاره كرد و گفت: سقف این مدرسه در بارندگی روزهای اخیر در حالی که دانش‌آموزان در مدرسه بودند، ریزش کرد.
رضایی همچنین گفت: مدرسه فردوسی این ناحیه را نیز تخریبی اعلام کرده‌ایم و‌ در حالی‌ که اداره‌کل نوسازی مدارس فارس آمادگی برای ساخت مجدد آن را دارد اما متاسفانه هیچ زمینی در ناحیه ٤ برای ساخت وجود ندارد. سال گذشته كنتور گاز این مدرسه را به دلیل اینكه مدرسه فرسوده شده، باز كردند و بردند و هزینه زیادی روی دست ما گذاشتند.
رئیس ناحیه ٤ آموزش و پرورش شیراز مجددا خواستار واگذاری زمین آموزشی برای ساخت فضای آموزشی در این ناحیه شد و‌گفت: هم‌اینک ٧٥ هزار دانش‌آموز در این ناحیه در حال تحصیل هستند.

18 مدرسه نیازمند بازسازی هستند
رضایی اظهار كرد: بنا به آمار اداره‌کل نوسازی فارس، ١٨ مدرسه ناحیه ۴ آموزش و پرورش شیراز نیاز به تخریب و بازسازی مجدد دارند.
وی، از نبود حتی یك استخر و كمبود فضاهای ورزشی هم در این ناحیه گلایه كرد و گفت: در شورای آموزش و پرورش یزد همه به نفع آموزش و پرورش شورا سخن می‌گویند اما در شیراز نه تنها ادارات خدمات‌رسان نظیر آب و برق و گاز تمایلی به حل مشكلات آموزش و پرورش ندارند و تنها به فكر حل مشكلات خود هستند.
رئیس ناحیه ٤ آموزش و پرورش شیراز همچنین خواستار اختصاص سرانه‌ای برای ساخت فضای آموزشی توسط شهرداری شد و‌گفت:‌ امسال یک‌هزار و‌۷۵۰ دانش‌آموز كلاس اولی به دلیل افزایش جمعیت حاشیه‌نشین به این ناحیه اضافه شده است.
رضایی یادآور شد: از سال گذشته تاكنون نیز نزدیك به ١٧ فضای آموزشی در این ناحیه در دست اجرا یا مطالعه قرار گرفته كه خود انقلابی در ساخت فضا در این ناحیه طی ۱۵ سال اخیر محسوب می‌شود.
وی همچنین با بیان اینکه آموزش و پرورش ناحیه ٤ در ارزیابی عملكرد تمام شاخص‌ها رتبه اول استان فارس را به خود اختصاص داده است، گفت: در کنکور سراسری نیز رتبه‌های زیر هزار نسبت به سال‌های گذشته ارتقا یافته است.
رئیس ناحیه ٤ آموزش و پرورش شیراز یادآور شد: اگرچه شهرداری زمین و امكان تغییر كاربری آن‌ها دارد اما در رایزنی‌ها همچنان نتیجه‌ای نگرفتیم.

انتهای پیام
captcha