پتانسیل انرژی را برای ایجاد رفاه عمومی در كشور به كار گیریم
کد خبر: 3862896
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
رازقی:

پتانسیل انرژی را برای ایجاد رفاه عمومی در كشور به كار گیریم

گروه سیاست و اقتصاد ـ رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینكه مزیت كشورمان، انژری است، تأكید كرد:‌ باید از این پتانسیل‌ها برای ثروت‌آفرینی و ایجاد رفاه عمومی استفاده شود.

به گزارش ایكنا از فارس، جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس امروز، 18 آذرماه در دیدار اختصاصی با معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسائل و مشکلات و ظرفیت‌های بخش فناوری و اطلاعات استان فارس مطرح و راهکارهای بهره‌مندی بیشتر از فعالیت‌های موثر و کارآمد را بیان كرد.
وی با یادآوری ظرفیت‌های كشورمان اظهار كرد: مزیت کشور ما، انرژی است و باید از این پتانسیل‌ها برای ثروت‌آفرینی و ایجاد رفاه عمومی استفاده شود.
رازقی با بیان اینکه در شرایطی که دسترسی به ارز مشکل و هر روز تحریم‌ها را بر ملت ما بیشتر می‌کنند از ابزارهایمان استفاده مناسب کنیم، افزود: در شرایط امروز باید انرژی ارزان قیمت در کشور تولید شود و همچنین ساز و کاری در نظر گرفته شود تا از انرژی ارزان قیمت کشور برای رونق تولید و صادرات استفاده شود.
رئیس اتاق بازرگانی فارس بیان كرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف فناوری و اطلاعات از جمله نرم‌افزار و صادرات آن وجود دارد که این بخش در استان نیازمند حمایت بیشتر وزارتخانه برای گسترش و توسعه است.
وی اضافه کرد: پدیده فناوری اطلاعات و ارتباطات پدیده نسبتاً جدیدی در کشور ماست لذا وجود ابزارهای نظارتی برای مشخص بودن مسیر حرکت شرکت‌ها امری مهم و ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.
رازقی ادامه داد: اگر ضابطه و نظارت بر اموری مانند خدمات نرم‌افزار حاکم نباشد، قطعاً ما در صادرات آن‌ها نیز نخواهیم بود و بدون نظارت شاهد تبعات مخربی در بازار هستیم.
وی همچنین در خصوص راه‌اندازی کمیسیون فناوری، اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس گفت: این کمیسیون در استان فارس برنامه‌هایی در حوزه فناوری و اطلاعات برنامه‌ریزی کرده که در حال اجراست و تلاش کردیم سرمایه‌گذاران این حوزه را جمع کرده‌ایم که هدف گذاری ما ایجاد صندوق سرمایه‌گذاران خطرپذیر در فارس است.
رازقی افزود: به دنبال راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاران خطرپذیر با محوریت اتاق بازرگانی در استان فارس هستیم و در این زمینه انتظار حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داریم.

انتهای پیام
captcha