معرفی رویكردهای مضاعف شبكه ملی اطلاعات
کد خبر: 3862608
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵

معرفی رویكردهای مضاعف شبكه ملی اطلاعات

گروه سیاست و اقتصاد ـ مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با بیان اینكه قطعی اینترنت در دو هفته گذشته خسارات جبران‌ناپذیری به کسب و کارهای اینترنتی وارد کرده است، به معرفی شبكه ملی اطلاعات رویكرد مضاعف آن پرداخت.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرداد سهرابی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس امروز، 17 آذرماه در جلسه کمیسیون فناوری اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی استان گفت: قطعی اینترنت در دو هفته گذشته خسارات جبران‌ناپذیری به کسب و کارهای اینترنتی وارد کرده است و نکته مهم در این اتفاق ایجاد بی‌اعتمادی کسب و کارهای اینترنتی و نوپا به شعارهایی است که طی این چند سال در حمایت از این بخش دادیم.
وی با معرفی شبکه ملی اطلاعات و رویکرد مضاعف آن افزود: زیرساخت ارتباطی فضای مجازی کشور، شبکه‌ای مبتنی بر قرارداد اینترنت به همراه سوئیچ‌ها و مسیریاب‌ها و مراکز داده‌ای است به‌صورتی که درخواست‌های دسترسی داخلی برای اخذ اطلاعاتی که در مراکز داده داخلی نگه‌داری می‌شود به هیچ وجه از طریق خارج کشور مسیریابی نشود و امکان ایجاد شبکه‌های اینترانت و خصوصی و امن داخلی در آن فراهم شود.
همچنین علیرضا نادری، سرپرست کمیته سرمایه گذاری در حوزه ICT این کمیسیون با ارائه گزارش پیرامون ساختار سرمایه‌گذاری خطرپذیر گفت: هدف از راه‌اندازی این کمیته ایجاد ارتباط مناسب و کارآمد بین کارآفرینان و سرمایه‌گذاران برای توسعه اقتصادی و ترویج کارآفرینی و همچنین راه‌اندازی انجمن سرمایه‌گذاران خطرپذیر است.
وی افزود: جلب ایده‌پردازان در چرخه سرمایه‌گذاری و کمک به ایده‌پردازان و شرکت‌های نوپا ضروری است و این درحالی است که در چرخه سرمایه‌گذاری کسب و کارهای نوپا باید به ابعاد مختلف ایده توجه شود.
نادری بیان کرد: شاید در ذهن ایده‌های مختلفی برای ایجاد یک کسب و کار باشد، بنابراین باید ایده خود را به سرعت پرورش داده و آن را به کسب و کار مناسبی تبدیل کرد که در این زمینه ارائه مشاوره‌های مدیریتی، مالی و فنی به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران حائز اهمیت است.
وی اظهار كرد: در راستای حمایت از کارآفرینی و ارزش‏‌آفرینی در استان باید مسئولان در هر سطحی متعهد به پشتیبانی و حمایت مالی و غیر مالی از فعالیت‌های کارآفرینان باشند.
همچنین در این جلسه ابراهیمی‌فرد، مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری پارک علم و فناوری استان فارس در خصوص معرفی خدمات سرمایه‌گذاری این صندوق گزارش ارائه کردند.

انتهای پیام
captcha