وزارت بهداشت؛ میزبان سی و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان
کد خبر: 3861940
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸

وزارت بهداشت؛ میزبان سی و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مسئول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های كشور، میزبان سی و پنجمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد.

وزارت بهداشت؛ میزبان سی و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، مسئول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های كشور، امروز، 14 آذرماه در مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان، كه هم‌اكنون در رواق دارالذكر حرم شاهچراغ(ع) در حال برگزاری است، گفت: عنوان سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان بسیار پرمعناست، یعنی 33 جشنواره را پشت سر گذاشتیم. این جشنواره در دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالی كشور قدیمی‌ترین و ریشه‌دارترین جشنواره فرهنگی كشور است.

رستمی میزبان سی و پنجمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان را وزارت بهداشت اعلام و ابراز امیدواری كرد كه شاهد برگزاری جشنواره‌ای قوی‌تر از ادوار گذشته باشیم.

مسئول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های كشور تصریح کرد: دشمن خیلی تلاش می‌كند كه چهره دانشگاه‌های ما را آنگونه كه می‌خواهد ترسیم كند؛ چهره‌ای كه می‌خواهد از این مراكز معرفی كند دانشگاهی است كه با ارزش‌های ملی، فرهنگی، دینی، اخلاقی و معنوی جامعه مؤمن و انقلابی ایران اسلامی دور و ناسازگار است. هدف دشمن از تحریم سخت اقتصادی و فشار بر معیشت و سلامت و آسایش زندگی مردم است. همچنین هدف دشمن از جنگ نیمه سخت، امنیت مردم و هدف دشمن از جنگ روانی، زدودن باورها، اعتمادها و امید و ایمان‌ مردم است تا مردم را از آنچه انتخاب كردند و بر اساس آن حركت كردند پشیمان كند و بین مردم و ارزش‌های آنان فاصله بیندازد.

وی با بیان اینكه دشمن ما امروز در همه ابعاد در حال زوال است، گفت: نظام سلطه‌ سال به سال در حال عقب‌نشینی است و آمار فقر و بی خانمانی در جامعه آمریكا حكایت از اضمحلال درونی نظام سلطه دارد اما مایل‌اند كه به دشمن اصلی خودشان كه معنویت و دینداری و پایگاه آن نظام جمهوری اسلامی است آسیب بزنند.

رستمی ادامه داد: پیام جشنواره‌ای كه سالهاست در دانشگاه‌ها برگزار شده است و جشنواره‌ای كه گسترده‌ترین مشاركت بخش‌های علمی و دانشگاهی ما یعنی بخش فرهیخته جامعه ایرانی را به همراه دارد این است كه اگر با قرآن حركت كنیم، گمراه نخواهیم نشد و اگر دانشگاه با قرآن همراه شود و قرآن با روح و گوشت و خون جوان دانشگاهی آمیخته شود، نورانیت و بركت در مسیر آینده دانشجو و جامعه خواهد بود.

وی با بیان اینكه كهن‌ترین و گسترده‌ترین جشنواره ملی دانشگاهی به مفهوم قرآن توجه دارد، گفت: این موضوع را باید قدر دانست و به محضر خداوند به خاطر اینكه این لطف و عنایت را داشته كه دانشگاه‌های ما كانون توجه به قرآن باشند سپاسگزار باشیم.

رستمی با تأكید بر اینكه راه نجات ما تمسك به قرآن و پیام‌های آن و اهل بیت(ع)، گفت: زمانی كه آتشی در جایی برپا شد، به منبع آتش توجه نكنیم و موقعی كه شروری پیدا می‌شود و با استفاده از ابزارهایی زندگی مردم را به آتش می‌كشد، نگوییم اینترنت باید مدیریت شود. آتشی را كه در فضای مجازی به جان باورها، اعتماد و سبك زندگی و فرهنگ ایرانی ـ اسلامی افتاده نبینیم و در بازی‌های سیاسی غوطه‌ور نشویم و سرمایه ارزشمند جامعه ایرانی را به باد ندهیم.

انتهای پیام
captcha