برپایی دوره تربیت مربی حفظ جزء 30 در فارس
کد خبر: 3860624
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳

برپایی دوره تربیت مربی حفظ جزء 30 در فارس

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس از برگزاری دوره تربیت مربی حفظ جزء 30 قرآن كریم (طرح 1453) ویژه فرهنگیان این استان در شیراز خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، صدرالله زین‌العبادی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس امروز، 9 آذرماه در جمع خبرنگاران گفت: در راستای کیفیت بخشی به اجرای طرح کشوری حفظ جزء سی قرآن کریم، یک دوره آموزشی ویژه فرهنگیان واجد شرایط مربی‌گری قرآن کریم توسط این اداره برگزار شد.
وی افزود: با توجه به مطالبه‌گری مقام معظم رهبری در خصوص لزوم تربیت حافظان قرآن کریم در کشور، طی دوسال گذشته برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه آموزش و پرورش ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان استان به اجرا در آمده است که از آن جمله می‌توان به اجرای طرح حفظ جزء 30 قرآن کریم اشاره كرد.
زین‌العبادی بیان كرد: این طرح در سال تحصیلی جدید با عنوان طرح بشارت (1453) با محوریت حفظ جزء سی ‌م قرآن کریم توسط آموزش و پرورش و با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه همزمان با سراسر کشور در سطح شهرستان‌ها و مناطق استان به اجرا در می‌آید.
وی در تشریح اهداف برگزاری این دوره آموزشی گفت: به‌دلیل اهمیت و حساسیت موضوع همچنین ضرورت تربیت مربیان مجرب به‌منظورهدایت و راهنمایی دانش‌آموزان به فعالیت‌های قرآنی و تحقق اهداف طرح به نحوی مطلوب، اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش فارس اقدام به برگزاری این دوره آموزشی یک‌روزه با حضور مدرسان کشوری كرد.
رئیس اداره امور قرآنی، نماز و عترت آموزش و پرورش فارس با یادآوری اینکه درسال گذشته طرح ملی بشارت 1452 در سطح استان فارس به‌طور گسترده‌ای برگزار و مورد استقبالی چشمگیر قرار گرفت، گفت: در سال تحصیلی گذشته تعداد 158 هزار نفر از طریق سامانه همگام وارد مراحل مسابقه شدند که پس از برگزاری آزمون نهایی از این تعداد 3 هزار نفر به‌عنوان منتخب برگزیده و مورد تقدیر قرار گرفتند.
زین‌العبادی با اشاره به اینکه در سال جدید نیز این طرح با جدیت و تلاش بیشتری دنبال می‌شود، گفت: امیدواریم که با برگزاری چنین دوره‌هایی بتوانیم زمینه حضور هرچه بیشتر و مطلوب‌تر دانش‌آموزان در سرتا سر استان را فراهم كرده و گام‌های ارزشمندی درزمینه گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه برداریم.
وی همچنین گفت: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان، طرح‌های بسیاری توسط آموزش و پرورش به اجرا در می‌آید که از آن جمله می‌توان به طرح ملی نور ( حفظ سایر جزء‌های قرآن کریم) و طرح درس‌هایی از قرآن کریم استاد قرائتی برای دانش‌آموزان اشاره کرد.
لیلا رشیدی، کارشناس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش فارس نیز هدف از برگزاری این دوره را تربیت مربیانی متخصص و آگاه به روش حفظ و بهره‌گیری از توانایی آن‌ها در مدارس و دارالقرآن‌ها اعلام کرد و گفت: نفرات شرکت‌کننده در این دوره آموزشی مربیانی واجد شرایطی هستند که حداقل حافظ 5 جزء قرآن کریم بوده و علاوه بر آراستگی به ویژگی‌های فرهنگ و معارف قرآنی، دارای بیانی خوب و شیوا و مسلط به شیوه‌های نوین آموزش قرآن و جذب دانش‌آموزان هستند.
وی افزود: این طرح به میزبانی مرکز دارالقرآن ناحیه 2 شیراز به مدت یک‌روز و با حضور اساتید برجسته و مجرب کشوری برگزار شد و در پایان دوره به شرکت‌کنندگان نیز گواهی شرکت در دوره تربیت مربی حفظ جزء سی قرآن كریم اهدا شد.

انتهای پیام
captcha