طرح پایش سلامت دانش‌آموزان منطقه حسن آباد یزد اجرایی شد
کد خبر: 3860382
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸

طرح پایش سلامت دانش‌آموزان منطقه حسن آباد یزد اجرایی شد

گروه اجتماعی ــ مسئول تربیت بدنی سپاه الغدیر استان یزد از اعزام گروه جهادی شهید مهدوی نیا در راستای پایش سلامت دانش‌آموزان منطقه حسن آباد یزد خبر داد.

طرح پایش سلامت دانش‌آموزان منطقه حسن آباد یزد اجرایی شدمهدی نیکونژاد، مسئول تربیت بدنی سپاه الغدیر استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا یزد اظهار کرد: همزمان با هفته بسیج، گروه جهادی شهید مهدوی نیای مرکز تربیت بدنی سپاه الغدیر استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، هیئت ورزش‌های همگانی و اداره کل ورزش و جوانان استان با هدف پایش سلامت برای ارزیابی هنجارهای اسکلتی و قامتی و ساختار اسکلتی نوجوانان مناطق کمتر برخوردار یزد اعزام شدند.

وی ادامه داد: این گروه جهادی با راه اندازی چهار ایستگاه پایش سلامت در دبستان شهید مهدوی نیا حسن آباد یزد دانش آموزان را در مقطع دبستان که قریب 600 نفر بودند در یک پایش سلامت هنجارهای اسکلتی و قامتی مورد ارزیابی قرار داد.

نیکونژاد افزود: قرار شد دانش آموزان در سه طیف و در سه کلاس دسته بندی و با حضور متخصصان، دانش آموزان را با نحوه حرکت‌های اصلاحی در رابطه با رفع آسیب‌ها آشنا و در ادامه در یک برنامه خانواده‌ها دعوت شوند و توجیه آنها صورت گیرد.

مسئول تربیت بدنی سپاه الغدیر استان یزد گفت: با توجه به اینکه منطقه کمتر برخوردار است و شاید ممکن نباشد بتوانند برای درمان فرزندان اقدام کنند، در تفاهم نامه‌ای که با دانشگاه علوم پزشکی منعقد شد، دانش آموزانی که نیاز به درمان دارند و این هنجارها حاد است و به سادگی قابل درمان نیست با حضور متخصصان مربوطه اقدام به درمان شود.

انتهای پیام
captcha