تدوین نهضت تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس در اردبیل
کد خبر: 3860243
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸

تدوین نهضت تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس در اردبیل

گروه فرهنگی- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: برای تکمیل و تدوین نهضت تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس، خاطرات رزمندگان و آزادگان در استان اردبیل جمع‌آوری و خاطرات سه هزار و ۲۰۰ رزمنده و آزاده گردآوری شده است.

تدوین نهضت تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، علی واحد، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، امروز، هفتم آذرماه در بازدید از حسینیه شهدای گمنام خلخال، اظهار کرد: ۱۵ میلیارد ریال برای احداث و نوسازی یادمان‌های شهدای گمنام این استان در سالجاری اختصاص یافته که این میزان اعتبار در مقایسه با مجموع اعتبارات سال گذشته ۲۰ درصد افزایش دارد.

وی بیان کرد: افزایش قابل توجه اعتبارات عمرانی در سالجاری، زمینه اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی یادمان‌های شهدا و همچنین طرح‌های مربوط به ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت در استان اردبیل را فراهم کرده است.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل با بیان اینکه ۷۴ شهید گمنام در ۳۲ نقطه از شهر‌های استان اردبیل دفن و در بیشتر آن‌ها پروژه احداث یادمان‌های شهدای گمنام اجرا شده است، افزود: احداث و راه‌اندازی یادمان در مناطق باقیمانده و با استفاده از اعتبارات سالجاری نیز در دستور کار است.

واحد گفت: برای تکمیل و تدوین نهضت تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس، خاطرات رزمندگان و آزادگان در استان اردبیل جمع‌آوری و خاطرات سه هزار و ۲۰۰ رزمنده و آزاده گردآوری شده است.

وی  تصریح کرد: جمع‌آوری خاطرات رزمندگان و آزادگان این استان طی کار‌های گروهی و با سه هزار و ۶۰۰ ساعت مصاحبه تهیه و ضبط شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل اظهار کرد: برای تکمیل تاریخ شفاهی دفاع مقدس استان اردبیل، ۸۱ هزار و ۶۵۷ سند شامل اسناد مکتوب، وصیت‌نامه، نامه، عکس و دلنوشته نیز جمع‌آوری شده است.

واحد با تقدیر از همکاری فرماندار خلخال در تامین اعتبار مورد نیاز برای توسعه، بهسازی و بازسازی حسینیه شهدای گمنام این شهر افزود: اعتبارات اجرای این پروژه در سال گذشته ۴۰۰ میلیون ریال بوده که از این مبلغ تنها ۱۶۰ میلیون ریال تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: امسال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای ادامه عملیات اجرایی این پروژه از محل اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تخصیص یافته است.

انتهای پیام
captcha