مسابقات قرآن نزاجا منطقه جنوب كشور در شیراز آغاز شد
کد خبر: 3860237
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱

مسابقات قرآن نزاجا منطقه جنوب كشور در شیراز آغاز شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ سی و نهمین دوره مسابقات قرآن كاركنان پایور و وظیفه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی منطقه جنوب كشور در شیراز آغاز شد.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم افتتاحیه سی و نهمین دوره مسابقات قرآن كاركنان پایور و وظیفه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی منطقه جنوب كشور به‌میزبانی تیپ 55 هوابرد امروز، 7 آذرماه در حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) شیراز برگزار شد.
امیر سرتیپ ذبیح‌الله بهمن‌زیارتی، فرمانده تیپ 55 هوابرد شیراز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایكنا گفت: این مسابقات در دو مقطع پایور و وظیفه و با حضور متسابقان استان‌های سیستان و بلوچستان، كرمان، اصفهان و فارس برگزار می‌شود.
وی افزود: 250 نفر از برگزیدگان مرحله مقدماتی كه در سطح رده‌ها و یگان‌های نزاجا این 4 استان برگزار شده است، به مرحله منطقه‌ای راه پیدا كردند.
بهمن‌زیاری با بیان اینكه این مسابقات طی روزهای 7 تا 9 آذرماه جاری در حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) در حال برگزاری است، گفت: مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن نزاجا در 4 منطقه كشور برگزار می‌شود كه شیراز یكی از آن مناطق است.
فرمانده تیپ 55 هوابرد شیراز اظهار كرد: این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ 1، 3، 5، 10، 15، 20، 25 جزء و كل قرآن كریم مفاهیم سطح یك و دو از جزء 22 قرآن كریم و اذان برگزار می‌شود.
وی با تصریح اینكه برگزیدگان این مرحله به مرحله نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی راه پیدا خواهند كرد، گفت: مسابقات كشوری نزاجا در تاریخ 18 آذرماه در تهران برگزار می‌شود و برگزیدگان آن نیز به مسابقات قرآن ارتش جمهوری اسلامی كه در بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شود، راه پیدا می‌كنند.
بهمن‌زیاری با بیان اینكه در این مسابقات 10 داور حضور دارند، گفت: 5 داور در بخش پایور و 5 داور نیز در بخش وظیفه مسئولیت قضاوت مسابقات را به عهده دارند كه البته این داورها در مسابقات قرآن سایر مناطق نیز حضور دارند.
وی زمان برگزاری مراسم اختتامیه این مسابقات را ساعت 9 صبح روز شنبه،‌9 آذرماه جاری اعلام كرد و گفت: این مراسم در حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) برگزار می‌شود كه در آن از نفرات اول تا سوم هر رشته و هر بخش تجلیل خواهد شد.
فرمانده تیپ 55 هوابرد شیراز در پایان تأكید كرد: بحمد الهی ارتش جمهوری اسلامی، ارتش اسلامی است كه با آموزه‌های قرآن و عترت انس و الفت دارند و این مسابقات نیز راهی برای انس بیشتر كاركنان ارتش با آموزه‌های آیات وحی است.

انتهای پیام
captcha