مردم فریب پیامک‌های جعلی را نخورند
کد خبر: 3859193
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹

مردم فریب پیامک‌های جعلی را نخورند

گروه اجتماعی ــ رییس پلیس فتای البرز با اشاره به موضوع سبد معیشتی مردم از سوی دولت گفت: در این وضعیت مردم فریب پیامک‌های جعلی را نخورند.

مردم فریب پیامک‌های جعلی را نخورند

سرهنگ محمد اقبالی، رییس پلیس فتای البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: با توجه به اینکه سبد معیشتی دولت، ثبت‌نام کارت سوخت و افزایش سهمیه بنزین از سوی دولت در حال انجام است کاربران مراقب ترفند احتمالی کلاهبرداران مجازی باشند.
وی اضافه کرد: دریافت خدمات ازسوی دولت به هیچ‌وجه از طریق پیامک انجام نمی‌شود و مردم باید برای ثبت‌نام و گرفتن خدمت حتما از طریق مجاری رسمی(سایت دولت همراه) اقدام کنند.
این مسئول بیان کرد: برخی افراد شیاد با ارسال پیامک با موضوع نام‌نویسی کارت سوخت، طرح معیشتی دولت و افزایش سهمیه سوخت و رمز یک بارمصرف اقدام به کلاهبرداری کرده که کاربران باید هوشیار باشند.
اقبالی با اشاره به اینکه کلاهبرداران با این شیوه به دنبال دریافت شماره کارت بانکی، رمز دوم، تاریخ انقضا و cvv۲ هموطنان هستند، گفت: مجرمان با راه‌اندازی سایت جعلی و ارسال پیامک، اقدام به فریب و هدایت کاربران به درگاه‌های جعلی بانک‌ها درخصوص جلوگیری از قطع یارانه‌ها می‌کنند که مردم باید برای پیشگیری از هرگونه جرم هوشیار باشند.
رییس پلیس فتای البرز تصریح کرد: کلاهبرداران پس از هدایت متقاضیان به درگاه‌های جعلی(فیشینگ)، اطلاعات کارت بانکی آنها را کسب و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آنان می‌کنند.
وی اضافه کرد: کاربران چنانچه پیامی با مضمون قطع یارانه، افزایش سهمیه سوخت، تعیین رمز یک بار مصرف دریافت کردند، به طور حتم صحت آن را با مراجعه به سایت همان سازمان و مراجع ذیربط پیگیری کنند.
اقبالی خاطرنشان کرد: چنانچه مردم به دلیل ناآگاهی اطلاعات بانکی خود را در اختیار این افراد سودجو و کلاهبردار قرار داده‌اند، بلافاصله رمز دوم اینترنتی خود را تغییر دهند و برای فعال‌سازی رمزهای یک بار مصرف کارت‌های بانکی خود اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha