آغاز رقابت‌های قرآنی خانواده‌های وزارت دفاع منطقه جنوب كشور در شیراز
کد خبر: 3857288
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴

آغاز رقابت‌های قرآنی خانواده‌های وزارت دفاع منطقه جنوب كشور در شیراز

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ یازدهمین دوره مسابقات قرآن خانواده‌های كاركنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منطقه جنوب كشور به میزبانی صنایع الكترونیك شیراز آغاز شد.

به گزارش ایكنا از فارس، یازدهمین دوره مسابقات قرآن خانواده‌های كاركنان شاغل و بازنشسته وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منطقه جنوب كشور صبح امروز، 24 آبان‌ماه با حضور متسابقان استان‌های فارس، بوشهر، كهگیلویه و بویراحمد، كرمان و هرمزگان به‌میزبانی شركت صنایع الكترونیك شیراز آغاز شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود نماینده، رئیس عقیدتی ـ سیاسی صنایع الكترونیك ایران و ارشد عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جنوب كشور و منطقه فارس در حاشیه این مسابقات به خبرنگار ایكنا گفت: بیش از 300 نفر از برگزیدگان مرحله مقدماتی به این مرحله راه پیدا كرده‌اند.

وی با بیان اینكه این مسابقات تا بعدازظهر امروز ادامه خواهد داشت، گفت: مسابقات مذكور در بخش‌های همسران و فرزندان پسر و دختر و در دو گروه سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال در حال برگزاری است.

نماینده همچنین به رشته‌های این مسابقات اشاره كرد و گفت: این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، اذان (ویژه پسران)، حفظ یك، ۳، ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰ جزء و كل قرآن كریم و تفسیر نسیم حیات از جزء ۱۱ قرآن كریم برگزار می‌شود.

ارشد عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جنوب كشور یادآور شد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و به‌منظور نشر و گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی و ایجاد انس و الفت بین خانواده‌های كاركنان ودجا، این مسابقات به‌صورت دو سال یك بار برگزار می‌شود.

آغاز رقابت‌های قرآنی خانواده‌های وزارت دفاع منطقه جنوب كشور در شیراز
وی همچنین گفت: نكته حائز اهمیت در برگزاری این دوره از مسابقات قرآن خانواده‌های كاركنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح آن است كه تعداد متسابقان در این دوره نسبت به دور قبل بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.

نماینده تعداد متسابقان استان فارس در مرحله مقدماتی این دوره از رقابت‌ها را بیش از یك هزار نفر اعلام كرد و گفت: از این تعداد قریب 200 نفر به مرحله منطقه‌ای راه پیدا كردند.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی صنایع الكترونیك ایران با بیان اینكه 15 نفر از داوران استان فارس در این مسابقات حضور دارند، گفت:‌ در بخش همسران و فرزندان دختر، گنبدی، شب‌خیز، كشتكار، كلاهی، فتحی، حسین‌پور، مسرور، صفری، حاجی‌زاده، زیبا زارع مؤیدی، حمیده زارع مؤیدی و نصیری و در بخش پسران محمد بهرامی‌شاد، حسام قانعی و عطاءالله امیدواری به‌عنوان داور حضور دارند.

انتهای پیام
captcha