تفرقه بین مسلمانان به نفع دشمنان است/ تقویت وحدت نجات‌بخش دنیای اسلام
کد خبر: 3856782
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۶

تفرقه بین مسلمانان به نفع دشمنان است/ تقویت وحدت نجات‌بخش دنیای اسلام

گروه اجتماعی- امام جمعه فردیس گفت: همه مسلمانان باید بدانند از اختلاف نظر و تفرقه چیزی نصیب آن‌ها نمی‌شود و تنها این عمل به نفع دشمنان اسلام است.

تفرقه بین مسلمانان به نفع دشمنان است/ تقویت وحدت نجات‌بخش دنیای اسلام

حجت الاسلام علی اکبرایمانی، امام جمعه فردیس در گفت وگو با ایکنا از البرز با تبریک هفته وحدت، اظهارکرد: این وحدت و همبستگی به برکت وجود امام و پیروی از امام بزرگ بود.
وی، وجود پیامبر اکرم را یکی از برکات خدا برای عالمی بشریت دانست و افزود: پیامبر خوبی‌ها مسئولیت داشت که بشر را از جهالت و تاریکی‌ها نجات داده و به سوی نور رهنمون سازد همچنین خداوند پیامبر را دلسوز بشریت دانسته و باید برای چنین نعمت بزرگی قدردان باشیم .
این مسئول با بیان اینکه پیامبر برای در رفاه‌بودن بشریت تلاش کرد، ادامه داد: اساس و اصل و منشاء وحدت ما قرآن، پیامبر و اهل‌بیت(ع) هستند و باید به آن تمسک کرده و اگر جدا شویم قدرت ما شکسته شده و دشمن بر مسلمانان چیره می‌شود.
ایمانی با تاکید بر اهمیت و ارزش وحدت، گفت: وحدت فرصتی برای تقویت همدلی و برادری است و باید بدانیم که بیشتر مسائل بین شیعه و سنی مشترکات است و اختلافات جزئی نمی‌تواند مشکلاتی ایجاد کند.
امام جمعه فردیس با بیان اینکه خداوند الفت و رحمت را رابطه بین قلب‌ها قرار داده است، گفت: برادران دینی نباید از هجمه‌های دشمن بهراسند چرا که همه مسلمانان از یک ریشه هستند و منافع مشترک دارند.
وی در ادامه با تاکید براینکه متاسفانه امروز مسلمانان از تفرقه و تشتت رنج می‌برند و با کمک همین مدل (هفته وحدت) و وحدت عملی می‌توان ساختار جامعه را به سمت همدلی، همگرایی، هماهنگی و هم‌افزایی پیش برد، گفت: آنچه در دنیای اسلام در حال اتفاق بوده، نزاع و جنگ و درگیری است که به ضعیف‌شدن کشورهای اسلامی و تقویت آمریکا و اسرائیل منجر می‌شود.
این مسئول اضافه کرد: همه مسلمانان باید بدانند از اختلاف نظر و تفرقه چیزی نصیب آن‌ها نمی‌شود و تنها این عمل به نفع دشمنان است بنابراین عقل حکم می کند که از اقداماتی که به خسران مسلمانان و تقویت دشمنان منجر می‌شود، پرهیز کرد.
ایمانی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک و نیم میلیارد جمعیت مسلمان در جهان وجود دارد که می‌توانند با وحدت نقش تعیین کننده ‌ی در دنیا داشته باشند، گفت: بیشترین منابع جهان در اختیار کشورهای مسلمان است ولی کمترین بهره را از آن می‌بریم اگر وحدت رخ دهد می‌توان از این منابع بیشترین سود نصیب مسلمانان شود.
امام جمعه فردیس در پایان با بیان اینکه یکپارچگی امت اسلام فتنه‌های دشمنان را خنثی کرده و موجب رشد و بالندگی جامعه اسلامی می‌شود، افزود: حفظ وحدت و توجه به این مهم باید اولویت مهم مسلمانان قرار گیرد زیرا وحدت امت اسلام است که دشمنان را مایوس کرده و توطئه هایشان را خنثی می‌کند.

انتهای پیام
captcha