تمام مسلمانان با هم برابرند/ با هر خشونتی مخالفیم
کد خبر: 3856342
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶

تمام مسلمانان با هم برابرند/ با هر خشونتی مخالفیم

گروه اجتماعی ـ امام جمعه اهل سنت شیراز با اشاره به وقایع اخیر كشورهای اسلامی و نزاع میان مسلمانان تأكید كرد: تمام شیعیان و تمام اهل سنت با یكدیگر برادر و برابرند و یك امت را تشكیل داده و پایبند به قرآن و توحید هستند.

شیخ عبدالواحد خواجوی، امام جمعه اهل سنت شیراز در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، ضمن تبریك فرا رسیدن میلاد فرخنده پیامبر مكرم اسلام(ص) و هفته وحدت گفت: همه امت اسلام اعم از شیعه و سنی با یكدیگر برادر و برابر هستیم.
وی با اشاره به وقایع اخیر كشورهای اسلامی همسایه تأكید كرد: چه شیعه‌ها و چه سنی‌ها همگی با هم برابرند و یك امت را تشكیل می‌دهند و همگی تنه درخت تنومند اسلام و پایبند به قرآن و توحید هستیم.
خواجوی ادامه داد: دین تمام شیعیان و اهل سنت مشترك است پس باید نسبت به توطئه‌ها و كید دشمنان اسلام آگاه باشیم و توجهی به توطئه آنان نكنیم.

یادآوری آیات قرآن درباره توطئه‌های كفار
امام جمعه اهل سنت شیراز آیاتی از قرآن كریم برشمرد و گفت: خداوند فرموده است كه كفار از ما راضی نمی‌شوند و می‌خواهند ما به راه و روش خودشان برگردیم و دست از اسلام برداریم.
وی با اشاره به آیه 120 سوره بقره « وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْیهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ...؛ و هرگز یهودیان و ترسایان از تو راضى نمى ‏شوند مگر آنكه از كیش آنان پیروى كنى...» گفت: این آیه در واقع هشداری به مسلمانان است تا بدانیم كه كسی جز خودشان دلسوزشان نیست پس باید وحدت میان خود را تقویت كنند.
خواجوی همچنین آیه 103 سوره آل عمران « وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا...؛ و همگى به ریسمان خدا چنگ زنید و پراكنده نشوید....» را یادآور شد و گفت: تمام مسلمانان باید نگاهشان به این باشد كه دین و آیینشان یكی است، كتاب آسمانی و پیامبرشان واحد است پس باید رهرو دین و آیین خودشان بوده و با یكدیگر متحد شوند.

اهل سنت تابع خشونت نیست
امام جمعه اهل سنت شیراز همچنین به حركت‌های فرقه وهابیت برای جذب مسلمانان اهل سنت اشاره كرد و گفت: جماعت اهل سنت تابع خشونت نیست و هرگز خشونت را نمی‌پذیرد و همان‌گونه كه پیامبر اسلام(ص) عمل كرده و خداوند به ایشان دستور داده است، عمل می‌كنند و این دستوری است كه تمام امت اسلام باید بدان عمل كنند.
وی گفت: خداوند به پیامبرش فرمود كه اگر تو انسان نزاع طلبی بودی مردم از پیرامونت پراكنده می‌شدند و از تقصیرات آن‌ها درگذر و برای آنان طلب آمرزش كن و با آنان مشورت كن؛ وقتی خداوند به پیامبرش اینگونه دستور می‌دهد پس ما هم باید پیرو این دستور باشیم.
خواجوی اظهار كرد: از جانب خداوند بر پیامبر(ص) بر محبت و مهربانی تأكید شده است و اصولاً پیامبر ما پیامبر مهربانی‌هاست پس هیچ مسلمانی نباید تابع خشونت باشد و همان‌طور كه پیامبر عمل كرده، باید عمل كند.

با افراط و تفریط مخالفیم
امام جمعه اهل سنت شیراز با تأكید بر اینكه با افراط و تفریط مخالفیم، گفت: باید نسبت به همدیگر مهربان باشیم زیرا پیامبر ما رحمةللعالمین است و آمده تا درباره مردم رحمت و مروت داشته باشیم لذا با هر روشی غیر از این مخالفیم.

انتهای پیام
captcha