بروز ناهنجاری‌ها در جامعه به دلیل غفلت از امر به معروف است
کد خبر: 3856278
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲

بروز ناهنجاری‌ها در جامعه به دلیل غفلت از امر به معروف است

گروه اجتماعی ـ مدیر حوزه‌های علمیه فارس با بینا اینكه فرایض امر به معروف و نهی از منكر در میان مؤمنان مهجور است، گفت: اگر مؤمنان به این فرایض عمل می‌كردند اكنون شاهد برخی از مسائل و ناهنجاری‌ها در جامعه نبودیم.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام‌ والمسلمين محمد استوار میمندی، مدیر حوزه علمیه استان فارس امروز، 20 آبان‌ماه در دیدار با دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منكر این استان با یادآوری اهمیت فریضتین امر به معروف و نهی از منكر از منظر آیات و روایات اسلامی گفت: اگر این دو فریضه در جامعه اسلامی فراموش شود، مسلماً اشرار بر مردم مسلط می‌شوند.
وی با انتقاد از بی‌توجهی به این فریضتین در جامعه امروزی گفت: متأسفانه فریضه امر به معروف و نهی از منكر در میان مؤمنان هم مهجور است و اگر مؤمنان شیراز به این فرایض عمل می‌كردند اكنون شاهد برخی مسائل و ناهنجاری‌ها در جامعه نبودیم.
استوار میمندی نقش طلاب و روحانیان و حوزه‌های علمیه در این رابطه را یادآور شد و گفت: حوزه‌های علمیه و طلاب حق ندارند در رابطه با این فرایض كوتاهی كنند لذا شكل و مدل ایفای این نقش در اجرای این فرایض باید مورد بررسی قرار گیرد.
مدیر حوزه‌های علمیه فارس با بیان اینكه حوزه علمیه می‌تواند در دو محور پیرامون امربه‌معروف و نهی از منکر ایفای نقش کند، گفت: محور نخست پشتیبانی محتوایی از امربه‌معروف و نهی از منکر است، زیرا این فریضه دارای شرایط و آدابی بوده که باید آن را از متن دین بیرون کشید.
وی همچنین گفت: بخشی از فعالیت‌ها پیرامون امربه‌معروف و نهی از منکر فوق تخصصی و مربوط به درس خارج است که روایات و آیات در این موضوع دیده می‌شود، بخش دیگر نیز مباحث آموزش به ضابطین است.
مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس در پایان از تشكیل شورای امر به معروف و نهی از منكر در مدارس علمیه این استان خبر داد و بر اهمیت توجه به این موضوع تأكید كرد.

انتهای پیام
captcha