بازگشت به معنویت، تنها راه برون‌رفت جامعه بشری از بحران‌ها
کد خبر: 3855822
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱

بازگشت به معنویت، تنها راه برون‌رفت جامعه بشری از بحران‌ها

گروه معارف- مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، گفت: دنیای امروز به دلیل فاصله گرفتن از مفاهیم الهی در باتلاقی از مشکلات اجتماعی و اخلاقی گرفتار شده و تنها راه برون‌رفت از این بحران‌ها در جامعه بشری، بازگشت به معنویت و اندیشه ناب مهدوی است.

بازگشت به معنویت، راه برون‌رفت جامعه بشری از بحران‌هابه گزاش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران عصر دیروز ۱۸ آبان ماه در همایشی که با موضوع «بیعتی تا همیشه» در ساری برگزار شد، گفت: اعتقاد و درک عمیق به مسئله انتظار و مهدویت امید را در دل انسان‌ها زنده نگه می‌دارد.
وی با اشاره به تلاش دشمنان در ایجاد شبهه در مسئله مهدویت، افزود: پاسخگویی به شبهات مطرح شده یکی از مهم‌ترین وظایف حوزویان است که باید مورد توجه طلاب قرار گیرد.
شکریان با بیان اینکه، منتظران حقیقی باید در راه و روش خود ثابت قدم باشند، اضهار کرد: منتظران واقعی هیچ گاه از مسیر ارزش‌های دینی و انقلابی منحرف نخواهند شد و همواره در این مسیر پیشگام هستند.
وی، یکی از مهم‌ترین مشکلات امروز جامعه بشری را دوری از فرهنگ اصیل مهدویت دانست و تصریح کرد: ترویج اندیشه مهدویت یکی از بهترین راه‌های رفع مشکلات امروز جامعه است.

مدرس حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت شناخت صحیح مفاهیم انتظار و مهدویت در جامعه تأکید کرد و گفت: جامعه‌ای که از مفاهیم انتظار دور شود به حتم با مشکلات و بحران‌های بسیاری مواجه خواهد شد.

وی افزود: جامعه منتظر همواره در مسیر ارزش‌ها، عدالت، حق، برابری، رشد و سعادت حرکت می‌کند.

شکریان در ادامه سخنان خود از برخی تفسیر‌های غلط و انحرافی در موضوع انتظار و مهدویت به شدت انتقاد کرد و افزود: علما و روحانیان باید با تبیین صحیح فرهنگ انتظار، توطئه دشمن را خنثی و جامعه را با مبانی صحیح انتظار و مهدویت آشنا کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: متأسفانه دنیای امروز به دلیل فاصله گرفتن از مفاهیم الهی در باتلاقی از مشکلات اجتماعی و اخلاقی گرفتار شده و تنها راه برون‌رفت از این بحران‌ها در جامعه بشری، بازگشت به معنویت و اندیشه ناب مهدوی است.

انتهای پیام
captcha