راه‌اندازی کاروان‌های قرآنی ویژه هفته وحدت در کردستان
کد خبر: 3855199
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

راه‌اندازی کاروان‌های قرآنی ویژه هفته وحدت در کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از راه‌اندازی کاروان قرآنی ویژه هفته وحدت و بهره‌مندی بیشتر از آثار و برکات ماه ربیع‌الاول خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام محمد منتظری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور دیروز، 14 آبان ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) عزت و سربلندی مسلمانان را در وحدت اسلامی، همدلی و همفکری مسلمانان دانسته و سیره عملی خود را برای مسلمانان به یادگار گذاشته است.
وی افزود: امروز جهان اسلام با چالش‌های بزرگی مواجه است و با اجرای طرح‌هایی در راستای تجزیه‌طلبی‌های قومی، مذهبی، زبانی، جغرافیایی و حتی تاریخی می‌کوشند تا وحدت مسلمانان را از بین ببرند و تفرقه را در جهان اسلام ایجاد کنند.
مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اعلام اینکه دشمنان امروز هویت فرهنگی، مذهبی و عناصر اصلی دین اسلام را هدف قرار داده‌اند، بیان کرد: دشمنان اسلام امروز امت واحده اسلامی که بسیار مورد تأکید دین اسلام است و خداوند متعال در سوره انبیاء آیه 92 در این زمینه می‌فرماید: «إِنَّ هَذِهِ أُمَّتُکمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّکمْ فَاعْبُدُونِ؛ این است امت شما که امتی یگانه است و منم پروردگار شما پس مرا بپرستید» را مورد هجمه جدی قرار داده‌اند.
وی اعلام کرد: لازم است بر تمام اندیشمندان، مسلمانان، علما و صاحبان فکر و عقیده ضمن شناخت دسیسه‌های دشمنان بر مؤلفه‌های وحدت و همبستگی در جهان امروز تأکید کنند.
هفته وحدت؛ سمبل یکپارچگی جهان اسلام
حجت‌الاسلام منتظری هفته وحدت را نماد و سمبل یکپارچگی جهان اسلام دانست و افزود: در این هفته باید در مجامع مختلف ضرورت وحدت و تشکیل امت واحده اسلامی را یادآوری کرده و ترفندهای دشمنان برای شکست اسلام را برای مردم بازخوانی کنیم.
وی به برگزاری ویژه‌برنامه‌ها و جشن‌های بزرگ در مساجد استان در ماه مبارک ربیع‌الاول اشاره کرد و افزود: از اصحاب رسانه خواست با انعکاس این برنامه‌ها نقش برجسته خود را در حفظ وحدت اسلامی ایفا کنند چراکه نقش رسانه‌ها در ایجاد فرهنگ مؤثر دینی قابل‌توجه است که اگر غفلت کنیم بدنه و پیکره امت اسلامی از آن آسیب می‌بیند.
مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به اینکه در طول ماه ربیع‌الاول برنامه‌های مختلفی در استان اجرا می‌شود، بیان کرد: همایش بزرگ وحدت از نگاه امام و رهبری با حضور ۵۰۰ نفر از روحانیون و مبلغان شیعه و سنی و با حضور مهمانان کشوری، راه‌اندازی کاروان‌های قرآنی، برگزاری اردوهای همیاران وحدت، حمایت از برنامه‌های ۲۰ مسجد شاخص و ۱۰ کانون فرهنگی فعال ازجمله برنامه‌های اجرایی در طول این هفته است.
اجرای گفتمان‌های تقریبی در مساجد
وی تجلیل از کارگزاران مساجد در تراز انقلاب اسلامی، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی، اجرای گفتمان‌های تقریبی در مساجد و مدارس، نشست نخبگانی ایده پردازی گام دوم انقلاب، تجلیل از چهره‌های شاخص تقریب مذاهب اسلامی، رونمایی از تمبر یادبود وحدت اسلامی، تجلیل از رسانه‌های فعال در هفته وحدت، برگزاری همایش وحدت اسلامی و اعزام ۲۰ روحانی به اجلاس وحدت اسلامی را دیگر برنامه‌های این هفته در کردستان برشمرد.
حجت‌الاسلام منتظری بابیان اینکه دو هزار و ۸۰۰ ماموستا و روحانی تحت پوشش مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور هستند که از خدمات این مرکز بهره‌مندمی شوند، افزود: در راستای وحدت و همبستگی هر چه بیشتر 47 نفر از ماموستایان اهل سنت در بخش‌های مدیریتی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور را بر عهده‌ دارند و مدیریت 6 مرکز بزرگ اسلامی شش شهرستان استان نیز به اهل سنت واگذار شده است.
وی در پایان یادآور شد: 120 برنامه مختلف فرهنگی با مضمون آشنایی با توطئه‌های افراطیون و سلفی‌گری در سطح استان کردستان با حضور ماموستایان و روحانیون استان برگزار شده است.

انتهای پیام
captcha