برپایی نمایشگاه جامع وقف در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3854901
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶

برپایی نمایشگاه جامع وقف در چهارمحال‌وبختیاری

گروه اجتماعی ـ مدیرکل اداره‌ اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری از برپایی «نمایشگاه جامع وقف» در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اداره‌ اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به آغاز به کار نمایشگاه جامع وقف در محل امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد، اظهار کرد: این نمایشگاه همزمان با دهه وقف آغاز شده است و به مدت دو هفته صبح‌ها از 9 إلی 12 و بعد ازظهرها از 14 تا 17 برای بازدید عموم مردم دایر است.

وی در تشریح غرفه‌های این نمایشگاه، گفت: در غرفه «فرصت‌های سرمایه گذاری موقوفات و بقاع متبرکه» که یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین غرفه‌ها می‌باشد تعدادی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری موقوفات جهت مشارکت بخش خصوصی در احیای آنها در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام امیری ادامه داد: غرفه «وقف مصحف شریف قرآن کریم»، با هدف تهیه قرآن برای مناطق محروم و مساجد و اماکن متبرکه فاقد قرآن کریم دایر است که هر فرد با 20 هزار تومان در این امر خداپسندانه شریک می‌شود، ضمن اینکه در غرفه «فروش اوراق موقوفه مشارکتی حضرت زهرا(س)» افراد با پرداخت 50 هزارتومان در ثواب برپایی مراسم شهادت و ولادت آن حضرت و نیز مباحث مربوط به عفاف شریک می‌شود.

مدیرکل اداره‌ اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: در غرفه «گزارش عملکرد مجموعه اوقاف» طرح‌های اجرا شده‌ای نظیر آرامش بهاری، ماه مبارک رمضان، اوقات فراغت تابستان و طرح نشاط معنوی تشریح و معرفی شده است.

وی ادامه داد: غرفه مشاوره وقف جدید و سؤالات شرعی، غرفه وقف و اشتغال در راستای حمایت از اشتغال زنان سرپرست خانوار و غرفه طب اسلامی از دیگر بخش‌هایی هستند که با هدف احیای سنت حسنه وقف برپا شده‌ است و امیدواریم با همکاری مسئولین استانی بتوانیم بیش از گذشته این سنت حسنه را در جامعه ترویج دهیم.

حجت‌الاسلام امیری در خصوص اقدامات اداره اوقاف در راستای اشتغال‌زایی برای زنان سرپرست خانوار، یادآوری کرد: سه مکان موقوفه برای این افراد در نظر گرفته شده که برای آموزش آن‌ها در رشته‌های خیاطی، بافتنی، ساختن ترشیجات و ... و نیز ارائه محصولات اختصاص داده شده است.

انتهای پیام
captcha