انحراف از دین، مصیبتی که بعد از رحلت پیامبر(ص) در عالم اسلام به وجود آمد
کد خبر: 3852799
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴

انحراف از دین، مصیبتی که بعد از رحلت پیامبر(ص) در عالم اسلام به وجود آمد

گروه معارف - کارشناس مسائل مذهبی و دینی، اظهار کرد: مسئله‌ انحراف از دین مصیبتی است که بعد از رحلت پیامبر در عالم اسلام به وجود آمد و پیامدهایی هم‌چون غصب خلافت امام علی (ع) و جسارت به ساحت بزرگوار حضرت زهرا ( ع) را به دنبال داشت.

انحراف از دین، مصیبتی که بعد از رحلت پیامبر(ص) در عالم اسلام به وجود آمدحجت‌الاسلام رسول برگی، کارشناس مسائل مذهبی و دینی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: مسئله‌ انحراف از دین مصیبتی است که بعد از رحلت پیامبر در عالم اسلام به وجود آمد و پیامدهایی هم‌چون غصب خلافت امام علی (ع) و جسارت به ساحت بزرگوار حضرت زهرا ( ع) را به دنبال داشت.

وی با اشاره به این‌که عاشورا در روز شنبه یا جمعه اتفاق افتاده و روز دوشنبه نیز روز رحلت پیامبر(ص) است، افزود: حضرت زینب (س) فردای عاشورا در میدان قتلگاه می‌فرمودند: یا رسول الله تمام بدبختی ما از آن روز دوشنبه آغاز شد، از این‌رو هر مصیبتی که در عالم اسلام اتفاق افتاده بعد از رحلت پیامبر گرامی بوده و بزرگترین اتفاق نیز مسئله انحراف از مسیر ولایت، امامت و غصب خلافت امام علی(ع) و هتاکی به شان و شخصیت حضرت زهرا (س) است و به همین دلیل روز 28 صفر غمگین‌ترین و مصیبت بارترین روز در عالم اسلام محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام برگی، در خصوص اعمال روز 28 صفر، بیان کرد: برای روزهای منصوب به هر یک از معصومین(ع)، خواندن زیارت آن معصومان سفارش شده است که در روز بعثت، وفات و ولادت پیامبر (ص) نیز خواندن زیارت حضرت رسول(ص) مستحب است.

وی افزود: روزهای منصوب به ذات اقدس الهی مانند روز عرفه و شب قدر، خواندن زیارت امام حسین (ع) و روزهایی که مربوط به وجود مقدس پیامبر (ص) است خواندن زیارت امیرالمومنین نیز توصیه شده است تا از این طریق مظلومیت و جایگاه اهل بیت (ع) که مهم ترین مسئله شیعه است، تبیین شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، ادامه داد: باید معرفت، تامل و تفکر در شخصیت و اخلاق پیامبر اسلام (ص) همراه با خواندن زیارتنامه‌ها مدنظر باشد.

وی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) در رابطه با اخلاق پیامبر(ص)، بیان کرد: شخصی از امیرالمومنین(ع) درخواست شناخت اخلاق پیامبر(ص) را کرد که امیرالمومنین(ع) در پاسخ به او از آن شخص خواست تا نعمت‌های خداوند را بشمارد، آن شخص با اقرار به ناتوانی در شمردن نعمت‌های خداوند، حد اعلای اخلاق پیامبر اسلام را دریافت.

وحدت با محوریت اهل بیت (ع)، مهمترین توصیه پیامبر (ص) بود

این کارشناس مسایل دینی با بیان این‌که وحدت با محوریت اهل بیت(ع) مهمترین توصیه پیامبر (ص) بود و حدیث ثقلین بیانگر این موضوع است، گفت: در کتب اهل سنت آمده است: شیخ شلتوت، بنیان گذار دانشگاه نیز فتوایی تاریخی را صادر کرده و بر مقبولیت عمل شیعیان صحه گذارد.

حجت‌الاسلام برگی، افزود: شیخ شلتوت طی نامه‌ای به آیت الله بروجردی نوشته بود که با تحقیق در حدیث ثقلین به این مفهوم بزرگ که «شیعه خود حق است» رسیده‌ و همچنین 36 سند به دست آمده در این مورد نیز نشان می‌دهد که بزرگترین سفارش پیامبر گرامی اسلام تمسک به قرآن و اهل بیت (ع) است.

انتهای پیام
captcha