«شور عاطفه‌ها» در 5 هزار مدرسه فارس به راه افتاد
کد خبر: 3846809
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹

«شور عاطفه‌ها» در 5 هزار مدرسه فارس به راه افتاد

گروه اجتماعی ـ دومین مرحله جمع‌آوری كمك‌های مردمی به دانش‌آموزان با عنوان «شور عاطفه‌ها» به‌صورت همزمان در 5 هزار مدرسه استان فارس اجرا شد.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان آغاز سال تحصیلی، دومین مرحله جمع‌آوری كمك‌های مردمی به دانش‌آموزان با عنوان «شور عاطفه‌ها» امروز، 10 مهرماه به‌صورت همزمان در 5 هزار مدرسه استان فارس برگزار شد كه به‌صورت نمادین این مراسم با حضور مسئولان استانی در یكی از مدارس ناحیه 2 شیراز به اجرا درآمد.
در شیراز به‌صورت پایلوت در مجتمع علوم پزشکی شیراز برگزار شد و در این مراسم دانش‌آموزان و مسئولان با بازکردن تابلو آرزوها و اهدا پاکت، هدایای خود را به همکلاسی‌های نیازمند خود اهدا کردند.
همچنین در این مراسم به همت دو تن از اولیا این مجتمع آموزشی علوم پزشکی یک باب منزل مسکونی به دانش‌آموز نیازمند شیراز اهدا شد.
بهروز پرنیان، رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 شیراز در این مراسم با بیان اینکه انفاق از آموزه‌های دینی ما گفت: از آغاز حلول دین مبین اسلام پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) با ارائه کامل‌ترین الگوی نیکوکاری، دیگر دوستی را جایگزین، خودخواهی و خودپسندی كردند.

احساس مسئولیت در مقابل دیگران، تبدیل به یك فرهنگ شود
وی هدف از برگزاری این برنامه‌ها را فرهنگ‌سازی عنوان کرد و گفت: بر اساس آموزه‌های دینی و طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که سرآغاز آن تاکید دارد بر تربیت دانش‌آموزانی که نسبت به خود و دیگران احساس مسئولیت و کمک کنند و این باید به یک فرهنگ تبدیل شود.
پرنیان با اشاره به اینکه بزرگان دینی ما هم تاکید به انفاق داشتند و هم خود عمل می‌كردند، گفت: در این میان انفاق زیاد لازم نیست بلکه بر طبق آیات قرآن کریم از آنچه که خدا روزیتان کرده انفاق کنید.
علی عسکر نجفی، مدیركل آموزش و پرورش فارس نیز در این مراسم گفت: اگر بتوانیم فرهنگ نیکوکاری را بین دانش‌آموزان در سنین پایه ترویج دهیم قطعاً در آینده این فرهنگ بیمه خواهد شد و همیشه شاهد شور و نشاط نیکوکاری در جامعه خواهیم بود.
نجفی با اشاره به اینکه در جشن نیکوکاری و جشن عاطفه‌ها کمیته امداد امام خمینی(ره) همیشه پیش قدم و پیش گام متولی امر است، گفت: در این میان آموزش و پرورش به‌عنوان دستگاه فرهنگی و آموزشی و دستگاه فرهنگ‌ساز، همکاری نزدیک و تنگاتنگی با کمیته امداد امام خمینی(ره) دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: تحول ایجاده شده که برگرفته از نگاه و رویکرد فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) به این موضوعات بوده، شور و شوقی ایجاد کرده است، به گونه‌ای که امروز شاهد ارتباط و تعامل خوب این نهاد انقلابی با آموزش و پرورش هستیم.

انفاق‌گران اصلی، شهدا هستند
وی با اشاره به آیات قرآن كریم گفت: انفاق‌گران اصلی شهدا هستند که راه را به خوبی شناختند و در عرصه فداکاری با الگوگیری از پیامبر(ص) از عزیزترین هستی خود گذشتند و در واقع شهدا ستاره‌های درخشان آسمان زندگی همه ما هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس، اصل و اساس انسجام اجتماعی را انفاق دانست و گفت: جامعه‌ای که در آن انفاق نباشد جامعه‌ای با نشاط و سرزنده نیست، چرا که انفاق عامل نشاط و پویایی جامعه است.
نجفی فرهنگ ایران را بسیار غنی و محکم برشمرد و گفت: امسال با همکاری دستگاه‌های همچون کمیته امداد امام خمینی(ره)، شهرداری، صدا و سیما، سازمان دانش‌آموزی و استانداری موجب شد تا در حوزه نیکوکاری فارس مقام اول را داشته باشد.
وی ساخت هنرستان‌های مهارتی از محل جمع‌آوری کمک‌های مردمی در چنین مناسبت‌هایی را محل خوبی برای هزینه این کمک‌ها دانست و گفت: بدین ترتیب دانش‌آموزان می‌توانند مهارت‌های لازم را برای ورود به بازار کسب و کار فرامی‌گیرند و آینده آن‌ها تامین شود.

انتهای پیام
captcha