مقاومت در برابر ظلم؛ از نشانه‌های ایمان/ لزوم رفع معضلات اطراف حرم‌های شیراز
کد خبر: 3845244
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱

مقاومت در برابر ظلم؛ از نشانه‌های ایمان/ لزوم رفع معضلات اطراف حرم‌های شیراز

گروه سیاست و اقتصاد ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس، تحمل دشواری‌ها و نرفتن زیر بار ذلت و خواری را از ویژگی‌های افراد با ایمان دانست و گفت: اگر ایمان در دل کسی باشد، زیر پرچم ولی امر بودن را انتخاب می‌کند ولو اینکه دشمن مرگ را برایش رقم بزند و او را شهید کند.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 5 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به روایاتی از حضرت امام محمد باقر(ع) و حضرت امام جعفر صادق(ع) در موضوع خصوصیت افراد با ایمان، به توصیف این روایت پرداخت.
وی، تحمل دشواری‌ها و نرفتن زیر بار ذلت و خواری را از ویژگی‌های افراد با ایمان دانست و گفت: امروز در یک طرف پرچم ولایت در دست رهبر معظم انقلاب قرار دارد و در یک طرف پرچم مذاکره با آمریکا و ذلت و خواری قرار دارد، کسانی که طرف مذاکره را انتخاب می‌کنند، نگویند ایمان داریم، مردم را فریب ندهند، اگر ایمان در دل کسی باشد، زیر پرچم ولی امر بودن را انتخاب می‌کند ولو اینکه دشمن مرگ را برایش رقم بزند و او را شهید کند.
 
ملت ایران زیبار زندگی ذلیلانه نمی‌روند 
آیت‌الله دژکام اظهار کرد: ملت سرافراز ایران و ولایت‌مداران این کشور این مطلب را به همه جهان اثبات کرده که مرگ با عزت و عظمت و همراهی با اولیای خدا دوست داشتنی‌تر از زندگی ذلیلانه مثل بن سلمان و آل سعود است.
امام جمعه شیراز زندگی در فشار فقر و همراهی نکردن با ظالمان را از دیگر ویژگی‌های افراد با ایمان دانست و گفت: امروز که یکسال و نیم از محاصره و تحریم فلج کننده دشمن را تحمل کرده‌ایم و حاضر به تسلیم در برابر ظلم نشده‌ایم، نشان‌دهنده ایمان است.
وی گفت: امروز جبهه مقاومت اسلامی در حال آزمایش خودش است و خوشبختانه ملت بزرگ ایران در این زمینه از آزمون سرافرازانه بیرون آمده‌اند.
امام جمعه شیراز تأکید کرد: خداوند منتقم اصلی است و انتقام تمام ظلم‌های روا داشته شده به ملت‌های مظلومی که حاضر به تحمل مرگ، سختی و فقر هستند اما زیر بار ذلت نمی‌روند را خواهد ستاند.
آیت‌الله دژکام در ادامه سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع خبرگان رهبری، خصوصاً بحث بهره‌مندی آحاد جامعه از حقوق عمومی، گفت: دستگاه قضایی اقداماتی را اخیرا در رابطه با حقوق عمومی اجرا کرده است.
وی افزود: اقدامات دستگاه قضایی هم در زمینه اجرایی و مبارزه با مفاسد اقتصادی و ایجاد فضای سالم و عادلانه اقتصادی و هم در زمینه ارائه لوایح برای تدوین قوانین انجام شده است.
 
هیاهوی ورود زنان به استادیوم؛ موضوعی انحرافی برای دفاع از حقوق زنان 
امام جمعه شیراز تأکید کرد: لایحه صیانت از حقوق زنان که از سوی دستگاه قضایی به مجلس ارائه شده است، می‌تواند جلوی تضییع حقوق زنان را بگیرد نه هیاهوهایی نظیر ورود زنان به استادیوم‌ها که موضوعی انحرافی بوده و با نگاه تغییر دادن مسائل اصلی کشور انجام می‌شود.
وی ابراز امیدواری کرد که لایحه صیانت از حقوق زنان، با تدبیر مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، بعد از تصویب به سندی مهم برای تمدن‌سازی نوین اسلامی تبدیل شود.
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس اظهار کرد: چهل سال دوم انقلاب اسلامی، زمان برداشته شدن گام‌های تمدن‌سازانه به سمت ایجاد تمدن بزرگ اسلامی است.
آیت‌الله دژکام همچنین با اشاره به وجود آسیب‌های مختلف اجتماعی در شیراز مانند دیگر نقاط و کلان‌شهرهای کشور، گفت: ما در شیراز متاسفانه مانند همه نقاط با یک سری آسیب‌ها نظیر اعتیاد، انحرافات جنسی، فقر، کارتن خوابی و... مواجه هستیم اما این موضوع در شیراز با یک ویژگی همراه بوده و آن اینکه آسیب‌ها مرکز شهر و منطقه تاریخی را درگیر کرده است.
 
لزوم رفع معضلات اطراف حرم‌های شیراز
وی با بیان اینکه معمولا نقاط آسیب‌خیز در دیگر نقاط کم و بیش حاشیه مناطق شهری است، اما در شیراز متاسفانه منطقه تاریخی شهر و اطراف حرم‌های مطهر امامزادگان درگیر شده، لزوم همراهی تمام مسئولان و مشارکت مردم برای رفع این مشکل را یادآور شد.
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه در رابطه با حل این معضل اقداماتی انجام شده است اما منتج به نتیجه عاجل نشده است، گفت: اگر اقدام مناسب و هماهنگ انجام نشود منجر به یک جریان و حل مسئله نخواهد شد.
امام جمعه شیراز گفت: علاوه بر شهرداری که قانونا ملزم به انجام اقداماتی در این رابطه است، ان جی او و نهادهای مردمی فعال و دستگاه‌های انقلابی دیگری هم در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی در شیراز فعالیت دارند اما منتج به نتیجه مطلوب نشده است.
وی، هماهنگ نبودن اقدامات و فعالیت‌های مجموعه‌های مختلف در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی را عامل به نتیجه نرسیدن دانست و خواستار برنامه‌ریزی مدیران اصلی شهر برای ایجاد هماهنگی و برنامه‌ریزی دقیق در رابطه با رفع آسیب‌ها و عوارض آسیب‌های اجتماعی از چهره شهر شد.
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه امروز در برخی از نقاط مرکزی این شهر هنوز مشکلات سی یا چهل سال قبل در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی وجود دارد، لزوم همراهی مردم، نمازگزاران و مشارکت مراکز دینی و مساجد در رابطه با حل این مشکل شد تا در آینده منطقه تاریخی شیراز در دنیا به یک الگو تبدیل شود.
انتهای پیام 
captcha