نسل امروز جامعه، نیازمند الگوسازی صحیح است
کد خبر: 3845186
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۰

نسل امروز جامعه، نیازمند الگوسازی صحیح است

گروه اجتماعی- مدیرکل بنیاد حفظ آثار نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه تبیین و ترویج سیره شهدا، فرماندهان دفاع مقدس دارای اهمیت است، گفت: نسل امروز ما نیازمند الگوسازی صحیح است.

نسل امروز جامعه، نیازمند الگوسازی صحیح است

به گزارش ایکنا از سمنان، محمدحسن سلامی، عصر روز گذشته 4 مهر در نشستی با مدیرکل و معاونان کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه تبیین و ترویج سیره شهدا، بیان رشادت‌ها و مجاهدات رزمندگان اسلام و فرماندهان دفاع مقدس دارای اهمیت است، اظهار کرد: نسل امروز ما نیازمند الگوسازی صحیح است.

وی با اشاره به اینکه ما باوجود دفاع مقدس نیازی به اسطوره‌های غربی و قهرمانان فیلم‌های هالیوودی نداریم لذا نهادهای فرهنگی فعال استان می‌بایست بیشتر دراین‌باره فعال باشند یاداور شد: امروز اقتدار و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون خون شهداست که در این راستا جوانان متدین و انقلابی امروز ایران اسلامی باید بدانند که عزت و اقتدار نظام حال حاضر ما در جوامع بین‌المللی مرهون مجاهدت‌های بزرگ صورت گرفته در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

سلامی یکی از راه‌های زنده نگه‌داشتن رشادت‌ها و حماسه سازی‌های دوران دفاع مقدس را انتقال مفاهیم مقاومت به نسل جوان جامعه برشمرد و افزود: زنده نگاه‌داشتن انقلاب در تمامی حوادث انقلاب و تهدیدهایی که پس از انقلاب نیز شاهد آن بوده‌ایم راه مقابله با دشمنان است که باید اهمیت دفاع مقدس به نسل جوان جامعه بیان شود.

حسین شاکری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند استفاده از تمام فرصت‌ها است، یادآور شد: دفاع مقدس طلایی‌ترین برگ تاریخ انقلاب اسلامی است که برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و ارزش‌های انقلاب اسلامی که از وظایف اصلی ما محسوب می‌شود، می‌بایست تلاش وافری صورت دهیم.

 شاکری بر ضرورت ترویج ماهیت دفاع مقدس برای نسل امروز جامعه تاکید کرد و گفت: باید این ضرورت به‌خوبی برای نسل جوان که آتیه ساز انقلاب اسلامی هستند تبیین شود، که در این راه معتقدیم باید تمام لحظات و خاطرات هشت سال دفاع مقدس ثبت و نگهداری شود که یکی از مهم‌ترین ابزارهای آن فرهنگ مکتوب است.

انتهای پیام

captcha