اعلام فراخوان سوگواره «مَحرم و مُحرم» در لرستان
کد خبر: 3844867
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸

اعلام فراخوان سوگواره «مَحرم و مُحرم» در لرستان

گروه فرهنگی ــ مدیر مرکز تخصصی فرهنگ و ادبیات بومی جهاد دانشگاهی لرستان از برگزاری سوگواره «مَحرم و مَحرم» برای هشتمین دوره و در دو بخش شعر و عکس در سطح استان خبر داد.

فراخوان هشتمین دوره سوگواره «مَحرم و مُحرم» در لرستانامین آزادبخت، دبیر برگزاری سوگواره «مَحرم و مُحرم»، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از برگزاری سوگواره «مَحرم و مَحرم» برای هشتمین دوره و در دو بخش شعر و عکس در سطح استان، خبر داد.

وی با اشاره به این‌که بخش شعر برای اولین سال است که به این سوگواره اضافه شده است، اظهار کرد: هنرمندان لرستانی می‌توانند آثار خود را به زبان‌های بومی استان به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

آزادبخت هدف از برگزاری سوگواره «مَحرم و مُحرم» را ثبت فرهنگ عزاداری و ارادت مردم لرستان به اهل‌بیت(ع) دانست و عنوان کرد: عزاداری ماه محرم با فرهنگ مردم لرستان درآمیخته که باعث ایجاد صحنه‌هایی خاص و منحصر به‌فرد می‌شود که این صحنه‌ها با برپایی چنین سوگواره‌هایی ثبت خواهد شد.

مدیر مرکز تخصصی فرهنگ و ادبیات بومی جهاد دانشگاهی لرستان، ادامه داد: شاعران ما همیشه ارادت خاصی به اهل‌بیت(ع) به‌ویزه امام حسین(ع) و واقعه عاشورا داشته و دارند؛ لذا با برگزاری بخش شعر در سوگواره «مَحرم و مُحرم» فضایی ایجاد می‌شود که شاعران و عکاسان آثار خود را به اشتراک گذاشته و همچنین آثارشان ثبت و مکتوب شود.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه از آثار برگزیده سوگواره «مَحرم و مُحرم»، بیان کرد: به‌ دلیل تعدد زبانی که در سطح استان لرستان داریم، برگزاری این سوگواره فرصت مناسبی است برای شاعران و مرثیه‌گویان آل‌الله در استان که آثار خود را به گوش دیگران برسانند.

آزادبخت آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه سوگواره «مَحرم و مُحرم» را 28 مهرماه جاری اعلام کرد و افزود: علاقه‌مندان و هنرمندان جهت شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را از طریق ایمیل به نشانی mfjdlorestan@yahoo.com و یا از طریق کانال تلگرامی محرم و محرم، به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

دبیر اجرایی سوگواره «مَحرم و مُحرم» با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه سوگواره و اعلام آثار برگزیده در دهه پایانی ماه صفر، تصریح کرد: علاقه‌مندان جهت کسب اطلعات بیشتر می‌توانند به دبیرخانه سوگواره به نشانی خرم‌آباد، کوی جهادگران، ساختمان جهاد دانشگاهی، مرکز تخصصی فرهنگ و ادبیات بومی جهاددانشگاهی لرستان مراجعه کرده و یا با شماره 33214733 تماس بگیرند.

وی در رابطه با جوایز برگزیدگان هر بخش، گفت: در هر بخش به سه اثر برگزیده به ترتیب لوح تقدیر به‌ همراه 5 میلیون ریال، 3 میلیون ریال و 2 میلیون ریال هدیه نقدی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام

captcha