سوگواره «یاس ارغوانی» را در جوار آرامگاه خواجه راز ببینید
کد خبر: 3844680
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶

سوگواره «یاس ارغوانی» را در جوار آرامگاه خواجه راز ببینید

گروه فرهنگی ـ به‌مناسب ایام سوگواری محرم و همچنین در هفته دفاع مقدس، سوگواره عاشورایی «یاس ارغوانی» از سوم مهرماه به‌مدت 6 شب در محوطه بیرونی تالار حافظ برگزار می‌شود.

سوگواره «یاس ارغوانی» در جوار آرامگاه خواجه راز ببینید

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 2 مهرماه گفت: هنر تعزیه، نقالی و مرثیه‌سرایی از آیین‌های کهن و تاثیرگذاری است که در طی سالیان به احیای اشعار و ادبیات مذهبی و خصوصاً روایات مذهبی پرداخته است.
وی افزود: سوگواره استانی عاشورایی «یاس ارغوانی» با حضور گروه‌های تعزیه برتر استان در 6 مجلس تعزیه همراه با روضه‌خوانی، مرثیه‌سرایی و نقالی در محوطه تالار حافظ از سوم تا 8 مهر ساعت 19 میزبان علاقه‌مندان و عموم مردم فارس خواهد بود.
سهرابی با اشاره به گروه‌های شرکت‌کننده برنامه زمان‌بندی آن‌ها را اعلام كرد و گفت: در روز چهارشنبه، سوم مهر نخستین برنامه مجلس تعزیه حضرت عباس(ع) به سرپرستی علرضا حیدرپور از شیراز؛ پنج‌شنبه، چهارم مهر مجلس تعریه حضرت رقیه(س) به سرپرستی قدرت‌الله امین‌پور از شهرستان جهرم؛ جمعه، پنج مهر مجلس تعزیه علمدار باوفا به سرپرستی علی رضا ناجی از شهرستان فسا اجرا می‌شود.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: همچنین در روز شنبه، ششم مهر مجلس تعزیه دو طفلان مسلم به سرپرستی منوچهر زارع از شهرستان مرودشت؛ یکشنبه، 7 مهر مجلس تعزیه شهادت امام حسین(ع) به سرپرستی محمدحسین میرساقی از شهر رزقان؛ دوشنبه، 8 مهر مجلس تعزیه حضرت علی اکبر(ع) به سرپرستی جواد حیدرپور از شیراز اجرا خواهد شد.
انتهای پیام

captcha