نظارت بر ایمنی مدارس و مهدهای كودك در شیراز
کد خبر: 3842881
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹

نظارت بر ایمنی مدارس و مهدهای كودك در شیراز

گروه اجتماعی ـ مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از انجام بازدید و نظارت کارشناسان آتش‌نشانی از تجهیزات گرمایشی و امکانات ایمنی در مدارس این کلانشهر خبر داد و گفت: وجود مدارس و اماکن ناایمن همچنان دغدغه شهر ایمن به شمار می‌رود.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدهادی قانع، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز امروز، 26 شهریور در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات انجام شده از سوی کارشناسان ایمنی و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی مبنی بر نظارت بر ایمنی مدارس و مهدهای کودک، اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز هر سال با هماهنگی اداره آموزش و پرورش، پیش از بازگشایی مدارس بازدیدهایی را از تمام مدارس شهر شیراز به ویژه قسمت تأسیسات آن‌ها انجام داده و توصیه‌های ایمنی لازم را ارائه می‌دهد.
وی افزود: دراین بازدیدها چک لیستی که دارای آیتم‌های مختلف برای ایمنی اجزای غیر سازه‌ای مدارس است ازسوی کارشناسان تکمیل و سطح خطرپذیری مدارس مشخص می‌شود.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با بیان اینکه در مرحله نخست اجرای این طرح که از ابتدای مرداد ماه سال جاری آغاز شده است، بیش از 241 مدرسه و مهدکودک در سراسر شیراز مورد بازدید قرار گرفته‌اند، گفت: پس از بازدید اولیه و تکمیل چک لیست‌ها، کارشناسان پیشگیری مجددا از این مدارس بازدید کرده و بررسی می‌کنند که موارد و نکات ایمنی که قبلا نسبت به آن تذکر داده شده بود، به مرحله اجرا درآمده باشد.
قانع یادآور شد: یکی از مشکلاتی که کارشناسان ما با آن مواجه‌اند قدیمی بودن ساختمان مدارس غیر دولتی یا انتفاعی است، که استاندارد لازم را برای تغییر کاربری نداشته اما به مدارس غیر انتفاعی تبدیل شده است. این مسئله به صورت خصوصی در جهت اندیشیدن تمهیدات لازم با متولیان در میان گذاشته‌ شده است.
وی با تاکید بر اینکه مسئولان مدارس باید با دقت نظر و بررسی کامل محیط پیرامون مدارس، موارد ناایمنی را از طریق تماس با سامانه 125 و مراجعه به نزدیک ترین ایستگاه آتش‌نشانی اطلاع دهند، گفت: در طول سال تحصیلی نیز کارشناسان سازمان آتش نشانی با مراجعه به مدارس نسبت به ارائه آموزش اصول ایمنی لازم به دانش آموزان در مقاطع مختلف اقدام می‌کنند.
به گفته رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، در سال‌های اخیر، آتش‌نشانی با حساسیت بیشتری به ایمنی اماکن آموزشی می‌پردازد و این مسئله حاکی از آن است که مدیران این حوزه، اهمیت ایمنی را در مدارس به درستی درک کرده و در صدد اجرایی کردن آن هستند.
انتهای پیام

captcha