كمك جامعةالمصطفی برای رفع محدودیت‌های طلاب خارجی علاقه‌مند به حفظ قرآن
کد خبر: 3839997
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶

كمك جامعةالمصطفی برای رفع محدودیت‌های طلاب خارجی علاقه‌مند به حفظ قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیركل امور قرآن و حدیث مركز علمی ـ دانشگاهی جامعةالمصطفی‌العالمیه با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همكاری میان این مركز و مؤسسه بیت‌الاحزان گفت: جامعةالمصطفی می‌تواند کمک‌های شایانی در زمینه رفع محدودیت‌های تردد و اقامت اتباع خارجی علاقه‌مند به حفظ قرآن در مؤسسه بیت‌الاحزان كند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین رفیعی، مدیركل امور قرآن و حدیث مركز علمی ـ دانشگاهی جامعةالمصطفی‌العالمیه در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همكاری میان این مركز و مؤسسه بیت‌الاحزان گفت: جامعةالمصطفی به‌عنوان یک نهاد رسمی بین‌المللی برای همکاری با نهادهایی که خواهان فعالیت در سطح بین‌الملل هستند، ظرفیت‌های بسیاری دارد.
وی افزود: با توجه به فعالیت‌های برون مرزی مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) و حضور اتباع کشورها در این مؤسسه، جامعةالمصطفی می‌تواند کمک‌های شایانی در زمینه رفع محدودیت‌های تردد و اقامت اتباع خارجی انجام دهد.
رفیعی با بیان اینكه طلاب علاقه‌مند به حفظ قرآن جامعةالمصطفی نیز می‌توانند از خدمات آموزشی مؤسسه بیت‌الاحزان استفاده كنند، گفت: بسیاری از تعاملات دیگر نیز در آینده رخ خواهد داد تا منجر به ارتقای فعالیت‌های كشور شود.
مدیركل امور قرآن و حدیث مركز علمی ـ دانشگاهی جامعةالمصطفی‌العالمیه اظهار كرد: در سطح کشور مراکز قرآنی زیادی وجود دارد؛ خود جامعةالمصطفی نیز در بحث فعالیت‌های قرآنی ید طولایی دارد و در فرایندهای آموزشی حفظ قرآن به‌صورت مفصل برنامه‌ریزی شده است به‌صورتی که همه طلاب ما می‌توانند در کنار تحصیل، کل قرآن را هم حفظ کنند.
وی اضافه كرد: با این همه مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) به علت داشتن اساتید و برنامه‌هایی که با سطح علمی طلاب و دانشجویان جامعةالمصطفی همخوانی دارد مورد توجه قرار گرفته است و امیدواریم که همکاری خوبی در این زمینه شکل بگیرد.
رفیعی همچنین با اشاره به سفر و بازدید 30 نفر از طلاب جامعةالمصطفی از مركز مؤسسه بیت‌الاحزان گفت: در این سفرکه با هدف آشنایی طلاب با ظرفیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی صورت گرفت، طلاب از مراکز و مدارس مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) بازدید كردند.
مدیركل امور قرآن و حدیث مركز علمی ـ دانشگاهی جامعةالمصطفی‌العالمیه گفت: با توجه به دیدگاه بسیاری از کشورهای اسلامی درباره جمهوری اسلامی و اهتمام شیعیان به فرامین قرآن کریم، این سفر گام مهمی در راستای معرفی کشور ایران به عنوان پایگاه و مرجع فعالیت‌های قرآنی به شمار می‌رود.
وی بیان كرد: بیت‌الاحزان مؤسسه‌ای است که با شعب مختلفی که در سطح کشور و اخیراً در کشورهای همسایه راه‌اندازی کرده، توانسته است حق قرآن را در حد توان ادا کند و این ظرفیت عظیمی برای جمهوری اسلامی است که با تکیه بر این‌گونه مؤسسات، قدم‌های محکم‌تری را در راستای خدمت به قرآن و اهل بیت(ع) ادا کند.
انتهای پیام

captcha