خودشناسی؛ پیش شرط‌ اساسی ازدواج
کد خبر: 3837607
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱

خودشناسی؛ پیش شرط‌ اساسی ازدواج

گروه اجتماعی ــ یک کارشناس ارشد مشاوره بر راه‌های افزایش اعتماد به نفس تأکید و آن را عاملی مهم در انتخاب موفقیت‌آمیز در زندگی دانست و اظهار کرد: خودشناسی یکی از پیش شرط‌های اساسی ازدواج است.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، دوره آموزشی محرم 1441 در کرمانشاه با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به موضوع خانواده و شعار محرم 1441 حول محور خانواده با عنوان «تحکیم بنیان خانواده» با موضوع ازدواج امروز، 4 شهریورماه ویژه مبلغین و اعضاء جمعیت بانوان فرهیخته و بانوان فعال فرهنگی کرمانشاه برگزار شد.

در این کارگاه آموشی حجت‌الاسلام محمدحسین کفیل، کارشناس ارشد مشاوره با اشاره به موضوع ازدواج و خانواده اظهار کرد: ازدواج عملی است که زندگی را تا مدت زمان طولانی تحت تأثیر قرار می‌دهد چراکه این تصمیم و اثرات آن در زندگی اثری نسبتاً طولانی است و تا پایان عمر این انتخاب زندگی فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه انتخاب مهم‌ترین معیار در مسیر زندگی فرد برای ازدواج است، افزود: نگاه اسلام به ازدواج یک نگاه مقدس است.

حجت‌الاسلام کفیل در ادامه با اشاره به اصل‌های مهم ازدواج گفت: معضلات امروز که مانع ازدواج هستند را مشخص کنیم و مهارت‌های کنترل آن را بیابیم.

وی بر راه‌های افزایش اعتماد به نفس تأکید و آن را عاملی مهم در انتخاب موفقیت‌آمیز در زندگی دانست و اظهار کرد: خودشناسی یکی از پیش شرط‌های اساسی ازدواج است و یکی از اهداف برگزاری کارگاه‌هایی از این دست رفع موانع ازدواج و افزایش سطح آگاهی در امر ازدواج است.

کارشناس ارشد مشاوره تصریح کرد: بستر سالم و زمینه ازدواج جوانان را فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام کفیل افزود: بسترسازی امر ازدواج و به همان اندازه روش‌های انتخاب و رفع سردرگمی‌های این راه مهم است بنابراین باید شیوه‌ها را مشخص کنیم.
انتهای پیام

captcha